یافته‌های پژوهش جدید؛

کرونا در آمریکا زودتر از چین شیوع پیدا کرده است

پژوهشی که به تازگی انجام شده بیانگر شیوع ویروس جدید کرونا در آمریکا پیش از شیوع آن در چین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه خبری تودی‌آنلاین، پژوهشی جدید بیانگر آن است که ویروس کووید-۱۹ چند هفته پیش از آن که چین از شیوع این ویروس خبر دهد در آمریکا شیوع پیدا کرده است.

این پژوهش نشان داده به احتمال بالا در ماه دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۱۳۹۸) ویروس کرونا در آمریکا در حال گسترش بوده است.

در این مطالعه نمونه‌های خون جمع‌آوری شده از سوی صلیب سرخ بین ۱۳ دسامبر ۲۰۱۹ و ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۲ آذر تا ۲۷ دی ۱۳۹۸) به مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا منتقل شدند تا مورد بررسی و آزمایش قرار گیرند.

یافته‌های این پژوهش بیانگر این است که ۳۹ نمونه از این خون‌ها آنتی‌بادی ویروس کووید-۱۹ را داشتند. این خون‌ها از ایالت‌های «کالیفرنیا، اورگن، واشنگتن» اهدا شده بودند.

پس از آن نیز ۶۷ نمونه خون از اهداکنندگان غرب میانه آمریکا و شمال شرق این کشور آنتی‌بادی مثبت داشتند.

این در حالی است که از ابتدای شیوع این ویروس در جهان گزارش‌ها بیانگر آن است که روند همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا افسارگسیخته است.

به طور مثال، سی‌ان‌ان در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد «آمار واقعی مبتلایان به کرونا در آمریکا، ۶۰۰ درصد بیشتر از آمار اعلامی است.»

براساس گزارش‌های موجود تا پایان سپتامبر، شمار موارد دارای علائم ابتلا به کرونا حدود هفت میلیون نفر بود. اما مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا اعلام کرده که احتمالا تعداد واقعی موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا، ۴۲ میلیون نفر است.

گفتنی است آمریکا در صدر کشور‌های جهان از لحاظ شمار مبتلایان و قربانیان کرونا قرار دارد. بر اساس جدیدترین آمار با جان باختن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ آمریکایی در شبانه روز گذشته، شمار قربانیان کووید ۱۹ در این کشور به بیش از ۲۷۰ هزار نفر رسید. مقامات بهداشتی آمریکا پیش‌بینی می‌کنند شمار مبتلایان به کرونا طی دو روز آینده از مرز ۱۴ میلیون نفر عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار