محدودیت‌ کرونایی ترددهای شهری در اصفهان را ۲۰ درصد کاهش داد

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: ترددهای داخل شهری و روزانه (تا قبل از ساعت ۲۱) در استان اصفهان پس از آغاز محدودیت‌های جدید کرونا نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ محمدرضا محمدی رییس پلیس راهور استان اصفهان افزود: اکنون ۲ هفته از آغاز محدودیت‌های جدید بمنظور پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹ گذشت و مردم این استان همکاری بسیار خوبی در اجرای مصوبه‌ها داشتند.

او با بیان اینکه میزان تردد خودرو‌ها در ساعت‌های ۲۱ تا چهار صبح در شهر‌های قرمز ۹۰ تا ۹۵ درصد کاهش یافت، اظهارداشت: در این مدت ورود خودرو‌ها با پلاک‌های غیربومی به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع بود که تاکنون یکهزار و ۷۰۰ خودرو در این زمینه اعمال قانون و جریمه شدند.

محمدی با اشاره به اینکه از ابتدای آذر تا امروز حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ خودرو به دلیل تردد در ساعت ۲۱ تا چهار صبح در شهر‌های قرمز توسط دوربین‌ها و ماموران پلیس راهور اعمال قانون و جریمه شدند، خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از این خودرو‌ها برای تردد مجاز باشند که پس از پایان محدودیت‌ها و اعلام شماره پلاک آن‌ها به پلیس راهور، رفع جریمه خواهند شد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان یکی از پدیده‌های این ۲ هفته را دستکاری در پلاک خودرو خواند و گفت: پلیس راهور با افرادی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروی خود کردند، برخورد می‌کند و تاکنون ۷۳۹ خودرو در این زمینه اعمال قانون شده که از میان آن‌ها ۱۱۶ خودرو توقیف و روانه توقفگاه شد.

محمدی به یکی از موارد دستکاری در پلاک خودرو در اصفهان اشاره و اضافه کرد: در این مورد راننده یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ با دستکاری در پلاک خودرو به گمان اینکه شناسایی نمی‌شود مرتکب چندین مورد تخلف در شهر مانند سرعت غیرمجاز شد، اما نیرو‌های پلیس راهور از طریق دوربین‌ها آن را رصد و شناسایی کردند.

او جریمه ثبت شده برای این خودرو را حدود ۵۸ میلیون ریال اعلام و اضافه کرد: عده‌ای با مخدوش کردن پلاک خودروی خود باعث می‌شوند که تخلفات آن برای راننده دیگری ثبت شود که این کار غیر انسانی و غیر شرعی است.

محمدی با اشاره به بارش‌های پایان هفته جاری، تاکید کرد: ممکن است این شرایط به لغزندگی جاده‌ها و خیابان‌ها منجر شود و رانندگان باید در این زمینه احتیاط کنند و فریب خلوت بودن جاده‌ها را نخورند.

طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های متناسب با وضعیت ویروس کرونا از اول آذر امسال به مدت ۲ هفته اجرا و محدودیت‌های خاصی در شهر‌های دارای وضعیت قرمز و نارنجی اعمال شد.

از اول آذر ورود خودروی شخصی با پلاک بومی از شهر‌های قرمز به دیگر شهر‌ها و ورود خودروی شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های قرمز، ممنوع بوده و رقم اعمال جریمه برای سرپیچی از آن مبلغ یک میلیون تومان است.

همچنین در شهر‌های قرمز، تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ممنوع و جریمه آن ۲۰۰ هزار تومان است.

ورود خودرو‌های شخصی با پلاک بومی از شهر‌های نارنجی به دیگر شهر‌ها و ورود خودرو‌های شخصی پلاک غیربومی به شهر‌های نارنجی نیز ممنوع و جریمه آن ۵۰۰ هزار تومان است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار