دفاع نخست‌وزیر استرالیا از عملکرد نظامیان خود در افغانستان

اسکات موریسون با پیامی در شبکه‌های اجتماعی از نظامیان خود در افغانستان دفاع کرد و به تمجید از آنها پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در  پیام‌رسان اجتماعی چینی وی‌چت به دفاع از نظامیان استرالیا در افغانستان پرداخت.

اسکات موریسون در شبکه اجتماعی چینی وی‌چت از تصویر نادرستی که سخنگوی امور خارجه چین علیه این کشور در توییتر خود منتشر کرد انتقاد و به  تمجید از جامعه  استرالیایی حاضر در چین پرداخت.

به گزارش دفتر موریسون، مطالب منتشر شده در حساب رسمی نخست وزیر یک شبه حذف شده و در پیامی از  وی چت آمده است که این محتوا شامل استفاده از تحریک، گمراه کردن، یا مغایر با واقعیت‌های عینی، متن، عکس، فیلم،  تحریف وقایع تاریخی و سردرگمی مردم است. 

در این پست موریسون از رفتار استرالیا در تحقیقات جنایات جنگی در مورد اقدامات نیرو‌های ویژه در افغانستان دفاع کرد و گفت که استرالیا به صورت شفاف با مسائل حساس برخورد خواهد کرد.

به گزارش رویترز پیام موریسون توسط حدود  پنجاه وهفت هزار کاربر وی چت خوانده شده است.

نخست وزیر استرالیا همچنین به جامعه چینی در استرالیا‌ اطمینان داد که از ورود آنان به کشور خود استقبال می‌شود و همچنین در مورد واکنش استرالیا به اتهامات جنایت جنگی، انگشت خود را به سمت چین کشید و تأکید کرد که این تصویر آتش زا از احترام استرالیا برای جامعه چینی در داخل یا خارج از کشور نمی‌کاهد.

تنش بین چین و استرالیا پس از آنکه ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در توییتر خود تصویری از یک سرباز استرالیایی را در حال لبخند زدن و آزار یک کودک افغانی منتشر کرد بالا گرفت و باعث شد اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا آن را مزجر کننده بخواند و خواستار حذف آن و عذرخواهی پکن در این باره شد.

پکن درمورد تصویر انتشار داده خود درخواست موریسون برای عذرخواهی را رد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار