آغاز آبگیری سد پیله سحران در اردبیل

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل گفت: با هدف تامین آب ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی واقع در پایاب سد پیله‌سحران اردبیل آبگیری از این سد آعاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید فضاییلی، مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل در بازدید از سد پیله‌سحران گفت: انتظار می‌رود در صورت تداوم بارش‌ها نسبت به ذخیرهسازی حدود ۲.۵ میلیون متر مکعب آب اقدام شود.

او ادامه داد: سد پیله‌سحران در سال ۱۳۸۰ با هدف تامین آب مورد نیاز کشاورزی روستا‌های نیار، کمی‌آباد و رضی‌آباد احداث شده است و عملیات مرمت و علاج بخشی آن در سال‌های اخیر در حال انجام می‌باشد.

مدیر امور منابع آب شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه سد پیله‌سحران علاوه بر هدف کشاورزی اهداف گردشگری نیز دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه سد پیله‌سحران در نزدیک‌ترین نقطه شهر اردبیل قرار گرفته می‌تواند برای مردم منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری محسوب شود.

فضاییلی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه و غیرعلمی از منابع آبی به ویژه در بخش کشاورزی حجم زیادی از آب را هدر داده و از ذخایر آن می‌کاهد، اضافه‌کرد: با وجود خشکسالی چند سال اخیر و کاهش منابع، مصرف بی‌رویه آب در این استان همچنان وجود دارد که نگران‌کننده است.

او گفت: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در زمینه آبیاری تحت‌فشار و قطره‌ای اقدامات خوبی انجام داده‌اند و امید است با صرفه‌جویی ۲۵ درصدی مشکلات آب شرب و صنعتی اردبیل برطرف شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.