روباری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده در لرستان تا چند ساعت آینده

یک مقام مسئول در سازمان راهداری گفت: ۶ مسیر روستایی در معمولان که مسدود شده‌اند تا پایان امشب بازگشایی می‌شوند.

محمد روباری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه ۶ راه روستایی در شهر معمولان استان لرستان به دلیل تشدید بارش‌ها مسدود شده است، گفت: هم اکنون با همکاری نیرو‌های راهداری در استان لرستان مسیر‌های مسدود شده در حال بازگشایی هستند و تا پایان وقت امروز تمامی راه‌های روستایی بسته شده بازگشایی می‌شوند.

او ادامه داد: هم اکنون تمامی راه‌های روستایی کشور باز هستند و تنها ۲ مسیر در استان خوزستان از جمله راه پدافند به امیدیه، غرب جذابه به امیدیه به دلیل شرایط خاص مسدود است.

رودباری با اشاره به اینکه برخی از مسیر‌ها در کشور دارای محدودیت‌های فصلی است، گفت: طبق مشاهده داده‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور هیچ یک از جاده‌های اصلی کشور بر اثر بارش برف و یا کولاک مسدود نشده‌اند.


بیشتر بخوانید


به گفته مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برخی از جاده‌های کشور طبق سال‌های گذشته بر اثر محدودیت‌های فصلی و بر اثر اولین بارش برف بسته می‌شوند و تا پایان فروردین ماه این محور‌ها بسته‌اند.

رودباری بیان کرد: جاده‌هایی همانند اسالم به خلخال و دیزین از اولین بارش برف مسدود می‌شوند و تا پایان فروردین ماه همواره به علت بارش‌های مداوم و بهمن و کولاک بسته می‌مانند.

او تاکید کرد: جاده‌هایی مانند شاهرود به سی سخت کهگیلویه و بویراحمد، گنجنامه به تویسرکان، سر آورد به پاوه در کرمانشاه، بازلک به بلده در مازندارن و پونل به خلخال در استان گیلان از اولین بارش برف بسته می‌شوند که این جاده‌ها با محدودیت فصلی روبه‌رو هستند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: جاده‌های اصلی و شریانی کشور باز هستند و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هم از لحاظ تجهیزات مانند شن و نمک آمادگی کامل برای بارش‌های زمستانی را دارد و و نیرو‌های راهداری در تمامی مناطق کشور و جاده‌ها حضور دارند و تمامی راهدار خانه‌های کشور از لحاظ تجهیزات آماده هستند.

رودباری تصریح کرد: از لحاظ تجهیزات مانند شن و نمک ذخایر برای کل زمستان تامین شده و نیرو‌های راهداری هم در تمامی مناطق کشور مشغول فعالیت هستند.

او اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۱۲ هزار نیروی راهدار و بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات از جمله دستگاه‌های نمک پاش و برف رو در تمامی راهدارخانه‌های کشور فعال هستند.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: با آغاز بارش‌های سنگین عملاً امسال طرح زمستانه زودتر آغاز شده و تا اواسط فروردین ماه به طور معمول این طرح‌ها ادامه می‌یابد؛ بنابراین به رانندگان توصیه می‌کنیم که از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند و حتماً پیش از ورود به مسیرها از زنجیر چرخ استفاده کنند و آموزش‌های لازم در رابطه با بستن زنجیر چرخ را ببینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار