تحریم‌های آمریکا علیه یکی از زیرمجموعه‌های شهید فخری‌زاده

وزارت خزانه‌داری آمریکا گروه شهید میثمی، یکی از زیرمجموعه‌های شهید فخری‌زاده و مدیر آن را در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد کشورش  تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرده است.

براساس متنی که در وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر شده، این کشور تحریم‌های جدیدی علیه ایران و گروه شهید میثمی، که یکی از زیرمجموعه‌های شهید فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان است، اعمال کرد.

به گفته این وزارتخانه این تحریم‌ها علیه گروه «شهید میثمی» وابسته به سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی، و یک فرد حقیقی اعمال خواهد شد.

به ادعای بیانیه خزانه‌داری آمریکا «گروه شهید میثمی و مدیر آن» به دلیل «نقش داشتن در تحقیقات شیمیایی در ایران و ارتباط با سازمان ممنوعه نوآوری و تحقیقات دفاعی» در لیست سیاه قرار می‌گیرند.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «گروه شهید میثمی در تحقیقات سلاح‌های شیمیایی ایران نقش دارد و از سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی تبعیت می‌کند. آمریکا در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) این سازمان را به دلیل گسترش سلاح‌های کشتار جمعی در لیست سیاه خود قرار داد.»

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در تلاش است تا در روزهای واپسین ریاست جمهوری خود با ایران مقابله کند.

ماه گذشته اخبار حاکی از آن بود که  دولت ترامپ با همکاریِ رژیم صهیونیستی و کشور‌های عربی در تلاش است تا قبل از مراسم تحلیف و آغاز به کار دولت جدید آمریکا، تحریم‌های اساسی و گسترده‌ای علیه ایران اعمال کنند.

هدف ترامپ از این تحریم‌ها نیز مانع شدن بر سر راه «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا، برای ملحق شدن دوباره به توافق هسته‌ای عنوان شده است.

«الیوت آبرامز» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، در آن زمان اعلام کرد تا تاریخ ۲۰ ژانویه (۱ بهمن ۱۳۹۹) هر هفته از تحریم‌های جدیدی علیه ایران رونمایی خواهد کرد.

یکی از مقام‌های رژیم صهیونیستی مطلع از این مسئله نیز گفت: «هدف ما این است که تا تاریخ ۲۰ ژانویه تا حد امکان تحریم‌ها را افزایش دهیم و تعداد تحریم‌های بیشتری اعمال کنیم.»

البته «آموس هاچسن» یکی از مشاوران ارشد سابق بایدن، در مصاحبه‌ای که با یکی از شبکه‌های صهیونیستی داشت، با اشاره به اولویت بایدن برای بازگشت به برجام اظهار کرد: «معتقدم جو بایدن در ماه اول دوره ریاست جمهوری خود بطور کامل به برنامه جامع اقدام مشترک بپیوندد.»

گفتنی است در زمان انعقاد توافق هسته‌ای ایران (برجام) در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۳) جو بایدن معاون رئیس جمهور وقت، «باراک اوباما» بود. اما در سال ۲۰۱۸ ترامپ به طور یک‌جانبه از این توافق خارج شد و تحریم‌های غیرانسانی خود را یکی پس از دیگری علیه کشورمان اعمال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
اگر من بودم در خارج شدن از برجام تردید نمی کردم
آمریکا خیلی خیلی وقیحانه رفتار می کنه و هیچ شرمی هم نداره
شعار مرگ بر آمریکا انگار با قدرت بیشتر باید گفته بشه
آخرین اخبار