گردشگری صحیح و صنایع دستی، راه توسعه خراسان جنوبی

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی، یکی از راه‌های توسعه خراسان جنوبی را گردشگری صحیح و توسعه صنایع دستی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خسروی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در دیدار مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: باید با کار رسانه‌ای قوی و تهیه گزارش‌های با کیفیت بیشتر از مناطق گردشگری و صنایع دستی استان، خراسان جنوبی را بیش از پیش به ایران و جهان بشناسانیم.

او از آمادگی نمایندگان استان برای رفع مشکلات موجود بر سر راه توسعه صنایع دستی و حفظ میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از مسئولان این بخش می‌خواهیم مشکلات موجود را به ما منعکس کنند تا به صورت مصداقی و در حد توان قانون، برای آن چاره اندیشی کنیم.

رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم با اشاره به اینکه تعداد آثار ثبت جهانی خراسان جنوبی از سال ۹۲ تا کنون از یک مورد به ۴ مورد افزایش یافته است گفت: هم اکنون باغ جهانی اکبریه، قنات بلده فردوس، بیابان لوت و روستای خراشاد خراسان جنوبی، ثبت جهانی اند و در سال جدید میلادی هم کاروانسرا‌های استان به عنوان پنجمین اثر جهانی ثبت می شوند که به لحاظ آثار ثبت شده جهانی، جزو استان‌های پیشرو در شرق کشور هستیم.


بیشتر بخوانید


او افزود: پس از اصفهان، خراسان جنوبی رتبه دوم کشور در مشارکت مردمی برای بازسازی آثار تاریخی را دارد که بیشترین موارد مرمت مشارکتی بنا‌های تاریخی در خوسف و بشرویه ثبت شده است.

رمضانی عنوان کرد: با افزایش اقامتگاه‌های مدرن و سنتی در خراسان جنوبی، اشتغالزایی در بخش گردشگری استان افزایش یافته و هم اکنون ۱۰۰ اقامتگاه بومگردی در استان وجود دارد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار