افزایش سرسام‌آور شمار بیکاران آمریکا تنها در دو هفته

منابع خبری حاکی از افزایش بی‌رویه شمار بیکاران آمریکا تنها در دو هفته گذشته و در بحبوحه شیوع کرونا است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری سی‌ان‌ان در گزارشی به افزایش سرسام‌آور آمار بیکاران در آمریکا پرداخته است.

به نوشته این خبرگزاری شیوع ویروس جدید کرونا و رکود اقتصادی آمریکا، در بازار اشتغال این کشور نمود چشمگیری داشته است.

آمار امروز بیانگر آن است که ظرف مدت دو هفته ۷۱۲ هزار نفر دیگر به بیکاران آمریکا اضافه شده است. این افراد درخواست خود را برای بهره‌مندی از خدمات بیمه بیکاری ارائه کردند.

این آمار رکورد دور قبلی بیکاری در آمریکا در زمان «رکود بزرگ» را نیز شکسته است.

همچنین به گفته این خبرگزاری در دوره همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ بیش از ۲۲ میلیون آمریکایی بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و دلیل آن نیز بیکاری موقت یا اعتدال نیروی کاری عنوان شده است.

در این میان احتمال ازدست‌دادن حمایت‌های بیمه بیکاری برای حدود ۱۲ میلیون نفر تخمین زده و عنوان شده است که احتمال دارد از پایان ماه جاری دیگر این حمایت‌ها شامل حالشان نشود.

گفته می‌شود تعداد افرادی که حمایت‌های ایالتی خود را به پایان رسانده و اکنون از برنامه‌های جایگزین کمک می‌گیرند نیز افزایش چشمگیری داشته است.

این آمار تا تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۴ آبان) از ۶۰ هزار نفر به بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است.

ماه گذشته  اخبار حاکی از آن بود که بر اساس بررسی‌ها و تحلیل‌های جدید انجام شده، حدود ۱۲ میلیون کارگر بیکار در سراسر آمریکا روز پس از عید تولد حضرت مسیح (ع) مزایای بیکاری خود را از دست می‌دهند.

به گفته کارشناسان، قطع این مزایا می‌تواند بسیاری از خانوار‌ها را به سوی فقر سوق دهد و درعین‌حال سبب ایجاد مشکلاتی برای بهبود اقتصادی شود.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون نزدیک به ۶۵ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. آمریکا با داشتن بیش از ۱۴ میلیون و ۳۱۴ هزار مورد ابتلا به کرونا، همچنان در صدر کشور‌های جهان از نظر موارد ابتلا قرار دارد. همچنین تا کنون بیش از ۲۷۹ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که دانشگاه جانز هاپکینز اعلام کرده ظرف ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۷۰۰ نفر بر اثر کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار