نتایج جدیدترین نظرسنجی؛

آمریکایی‌ها به بهبود رابطه با ایران در دوره ریاست‌جمهوری بایدن امیدی ندارند

جدیدترین نظرسنجی بیانگر آن است که مردم آمریکا امیدی به بهبود رابطه کشورشان با ایران در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن نیز ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج جدیدترین نظرسنجی آمریکا نشان می‌دهد مردم آمریکا انتظار بهبود روابط کشورشان با ایران را در دوره ریاست‌جمهوری «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب این کشور، ندارند.

این نظرخواهی از سوی «اکونومیست- یوگاو» انجام شده و بیانگر آن است که تنها ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها بر این باورند که بایدن روابط کشورشان با ایران را بهتر خواهد کرد.

در مقابل ۵۲ درصد از افراد شرکت کرده در این نظرسنجی گفتند روابط آمریکا با ایران بر منوال فعلی باقی خواهد ماند و یا حتی احتمال بدتر شدن آن را نیز داده‌اند.

۱۳ درصد نیز نظری درباره چگونگی آینده روابط کشورشان با ایران در زمان ریاست‌جمهوری بایدن نداشتند.

این نظرخواهی همچنین نشان می‌دهد ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند روابط کشورشان با ایران رو به وخامت خواهد گذاشت. ۱۷ درصد گفته‌اند تغییری در روابط ایجاد نخواهد شد.

البته بنابر نتایج این نظرسنجی آمریکایی‌ها دید مثبتی نسبت به ایران ندارند.

جو بایدن روز گذشته در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که اگر ایران شروع به پیروی کامل از توافق هسته‌ای ایران کند، آمریکا به این توافق، که به طور رسمی به‌عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) شناخته می‌شود، باز می‌گردد.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را با این توافق کاهش دهد.

اظهارات بایدن تنها چند روز پس از اعلام ایران برای تسریع روند برنامه هسته‌ای خود صورت گرفته است.

بایدن در بخشی دیگر از مصاحبه خود گفت نسبت به آنکه «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواهش، را در انتخابات سال جاری شکست داده است احساس غرور می‌کند.

ماه گذشته جو بایدن با کسب ۳۰۶ رای الکترال در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شده، اما ترامپ به طور مکرر موضوع تقلب انتخاباتی را مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
ما کلا رابطه با آمریکا و انگلیس و اسرائیل و فرانسه را نمیخوایم.چون ذات اینا تغییر ناپذیره.تا سفارت انگلیس در ایران باشد نفوذی ها در دولت ها حضور خواهند داشت
آخرین اخبار