اصناف غیرضروری تا چه ساعتی مجاز به فعالیت هستند؟

استاندار یزد گفت: با توجه به اینکه استان از رنگ قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده است، گشایش‌هایی را در فعالیت اصناف شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، : محمد علی طالبی استاندار یزد گفت:  آمار ابتلا به کرونا در پرتو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هفته‌های گذشته از سوی مردم کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

او افزود: پیک بستری در سه هفته پیش به هزار و ۲۰۰نفر رسید، ولی هم اکنون به ۵۳۰نفر بستری رسیده که کاهش ۵۵درصدی را نشان می‌دهد.

استاندار یزد با اشاره به کاهش آمار مرگ و میر کرونایی، گفت: این به معنای رفع مشکل نیست و هر زمانی که مسائل بهداشتی را رعایت نکنیم، شرایط بار دیگر برایمان سخت خواهد شد.

طالبی از مراجعه روزانه بیش از ۱۰۰بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی به عنوان زنگ خطر یاد کرد و ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنیم در هفته‌های آتی نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.

او درباره محدودیت‌های کرونایی در استان، گفت: با توجه به اینکه استان از رنگ قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده است، گشایش‌هایی را در فعالیت اصناف شاهد خواهیم بود.

استاندار افزود: اصناف و مشاغل ضروری شامل نانوایی، لبنیات، مواد پروتئینی، برنج و حبوبات، میوه و تره بار، عطاری، خواربار، تجهیزات پزشکی، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای فقط بخش ارزاق عمومی، رستوران‌ها و فست فود‌ها به صورت بیرون بر تا ساعت ۲۰:۳۰ مجاز به فعالیت هستند.

او تأکید کرد: سایر اصناف فقط تا ساعت ۱۶:۳۰ مجاز به فعالیت بوده و پس از این ساعت باید تعطیل باشند.

طالبی از تعطیلی سایر مشاغل گروه ۳و۴ در استان خبر داد و خاطرنشان ساخت: قهوه خانه ها، چایخانه ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی، رستوران‌ها به صورت حضوری تعطیل هستند. آموزش حضوری مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه‌های خصوصی، موسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه نیز همچنان تعطیل است.

استاندار یزد با اشاره به تغییر رویکرد در ادارات، گفت: ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با تشخیص بالاترین مقام دستگاه می‌توانند نسبت به کاهش حضور یک سوم از نیرو‌ها اقدام کرده و فعالیت خود را با حضور دو سوم نیرو‌ها ادامه دهند.

او افزود: فعالیت در سایر ادارات و دستگاه‌ها باید با حضور یک دوم نیرو‌ها با تشخیص مدیریت استانی انجام گیرد.

طالبی ادامه داد: برگزاری جلسات ادارای تا سقف ۲۰نفر با رعایت فاصله و دستورالعمل ها، تعطیلی مراسم‌های مذهبی نظیر نماز جمعه و جماعت و ممنوعیت تجمع‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از دیگر مصوبات به شمار می‌آید.

استاندار از تداوم طرح محدودیت ترافیکی خبر داد و تأکید کرد: ممنوعیت ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی همچنان ادامه دارد و مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهند بود. تردد شبانه خودرو‌ها نیز از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد ممنوع است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.