در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان قم مطرح شد؛

برخورد جالب دستگاه قضایی قم با رانندگان متخلف

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت:خطای انسانی در تصادفات رانندگی هشتاد درصد سهم دارد.

حجت الاسلام و المسلمین یزدی،سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه راکبان متخلف وسایل نقلیه در قم خبر داد و گفت:رانندگان متخلف به جای اعمال قانون به کلاس های آموزشی دادگستری قم هدایت می شوند.

او افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۵۰۰ راننده متخلف در ازای جریمه، در کلاس‌های حضوری و یا دوره ها‌ی مجازی و آنلاین در زمان محدودیت‌های کرونایی شرکت کرده اند.


بیشتر بخوانید



سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به سهم هشتاد درصدی خطای انسانی در تصادفات رانندگی افزود: ارتقاء فرهنگ رانندگی رانندگان متخلف، مهارت کنترل خشم دربرخورد‌های جزئی وافزایش روحیه قانون مداری وتوجه به علایم رانندگی از اهداف اجرای این طرح است.


حجت الاسلام و المسلمین یزدی به تاثیرات مثبت این طرح در کاهش سایر جرایم اجتماعی اشاره و تصریح کرد: آمار‌های دستگاه‌های مرتبط و نظرسنجی‌های دادگستری استان نشان می‌دهد اجرای طرح حضوردرکلاس آموزشی ارتقاء سطح رانندگی به جای جریمه نقدی، درکاهش جرایم، تصادفات رانندگی ونیزپرهیز از مشاجرات خیابانی باز خورد بسیار خوب و رضایت بخش داشته است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
نقدی بهتر جواب می ده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
عالی