در شرایط سخت همه باید «بال» هم باشند نه «بار» سنگینی بر دوش دیگران

امام جمعه بوشهر گفت: در شرایط سخت اقتصادی و عاطفی، همه باید «بال» برای هم نه «بار» سنگین بر دوش دیگران باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در پیام آدینه این هفته، یکی از موارد بنیادین سبک زندگی اجتماعی اسلامی را «همیاری و همکاری اجتماعی» عنوان کرد و افزود: در شرایط سخت اقتصادی و عاطفی، همه باید «بال» برای هم نه «بار» سنگین بر دوش دیگران باشند.

او با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند: «محبوب‌ترین اعمال نزد خداوند، شاد کردن و برطرف کردن غم و اندوه مومن است که با آن مشکلات اقتصادی وی برطرف می‌کند و یا غم و اندوهی از او می‌زداید».

امام جمعه بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتدار اقتصادی، ادامه داد: ایشان در زمینه امور اقتصادی بر «اقتدار اقتصادی» با برنامه «اقتصاد مقاومتی» و در امور اجتماعی بر «فرهنگ محوری، وحدت، قانون‌گرایی و همیاری و دیگر دوستی اسلامی» تاکید دارند و این طریق کارآمد و الهی پیشرفت اقتصادی و آرامش اجتماعی است.

ترور شهید فخری زاده باعث حرکت قوی‌‎تر پیشرفت علمی کشور می‌شود

صفایی بوشهری، با تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی، گفت: بی‌تردید ترور این شهید گرانقدر نشان از عظمت علمی ایران و به خطر افتادن کاخ‌های ظلم و جنایت جهان استکبار دارد. جهان ظلم و ستم بداند که شهادت این شهید موجب تسریع در فرو ریختن کاخ سیاه ظلم و جنایت و حرکت قوی‌تر نخبگان ایران در مسیر پیشرفت علمی و محصولات دانش بنیان خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: این ترور نشان از حاکمیت روح توحّش سران آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و مرتجعین منطقه دارد و به طور قطع دست انتقام الهی طومار ظلم و جنایت طراحان، مسببان و عاملان را به سختی نابود خواهد کرد.

ایران انقلابی نیازمند تلاش‌های نخبگان دانشگاهی است

امام جمعه بوشهر با گرامیداشت شانزدهم آذر روز دانشجو ابراز امیدواری کرد: دانشجویان در فضایی سراسر ایمان، تقوا، اخلاق، بصیرت، ولایتمداری و انقلابی بودن به جهاد علمی و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق و موید باشند. همان طور که تاکنون نیز دانشجویان انقلابی و ولایتمدار این چنین بوده اند.

صفایی بوشهری گفت: هم اینک ایران انقلابی نیازمند تلاش‌های فردی و جمعی نخبگان دانشگاهی در عرصه‌های خودکفایی، مرجعیت علمی و اقتدار مدیریتی است.

او، با قدردانی از همکاری مردم در مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، از همه مسئولان و مردم خواست این مراقبت‌ها ادامه پیدا کند تا شاهد بیماری و مرگ ناگوار مردم نباشیم.

حقوق کارگران به موقع پرداخت شود

امام جمعه بوشهر، همچنین تاکید کرد: از تمامی مراکز اداری تقاضا دارم حقوق کارگران را به موقع پرداخت کنند تا در زندگی دچار مشکلات سخت معیشتی نشوند. بی‌تردید تاخیر در پرداخت حقوق اگر منجر به چالش‌های سخت زندگی شود، از مصادیق بارز ظلم خواهد بود.

صفایی بوشهری، هفدهم آذر سالروز مقاومت مردم استان بوشهر در مقابل حمله ناجوانمردانه استعمار انگلیس به منطقه ریشهر در سال ۱۲۳۵ هجری شمسی گرامی داشت و افزود: این حمله  منجر به شهادت احمد خان تنگستانی و ۷۲ نفر از مجاهدین محلی شد. این مقاومت سر افرازانه که با هدایت‌ها و حکم وجوب دفاع آیت الله شیخ حسن آل عصفور و سرداری باقرخان و احمدخان تنگستانی و حضور مقتدرانه و اسلامی مردم بوشهر صورت گرفت آغازی برای مقاومت تاریخی مردم استان بوشهر در مقابل متجاوزان بود که موجب شکست انگلیس و کشته شدن هفتصد و چهل نفر از متجاوزین شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.