آیا پایان تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران به معنی ریشه کن شدن کروناست؟

با توجه به پایان تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران لازم است که مردم رعایت هرچه بیش‌تر و مسئولان نیز نظارت جدی تر را در دستور کار خود قرار دهند.

////به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلی دو هفته‌ای تهران به پایان رسید، در این ۲ هفته طبق گزارش‌های وزارت بهداشت، استانداری و اصناف، مردم همراهی و همکاری بسیار خوبی‌ داشتند، همچنین این امر موجب شد که وضعیت پایتخت از قرمز به نارنجی تغییر کند، البته منع تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح هم همچنان پابرجاست.

افزون بر این، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت خبر داد که  بیش از ۹۵ درصد از اصناف در این طرح همکاری کرده‌اند و برخی از اصناف که کار ضروری دارند، برای لحظه‌ای به مغازه خود مراجعه کرده و مجدداً مغازه را می‌بندند.

البته این همکاری و همراهی مردم به دنبال خود قدردانی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشور را هم در پی داشت و وی در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا از همکاری مردم و صاحبان مشاغل و اصناف با اجرای طرح جامع و اعمال محدودیت‌ها در شهر‌های زرد، نارنجی و قرمز تشکر کرد.

آیا پایان تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران به معنی ریشه کن شدن کروناست؟

طبق محدودیت‌های جدید وزارت بهداشت و استانداری، مشاغل گروه ۱ در همه شهر‌ها باز، مشاغل گروه ۲ در شهر‌های قرمز تعطیل و در شهر‌های زرد و نارنجی باز، مشاغل گروه ۳ در شهر‌های زرد باز و در شهر‌های نارنجی و قرمز تعطیل و مشاغل گروه ۴ هم در همه شهر‌ها (قرمز، نارنجی، زرد) تعطیل هستند.

آیا پایان تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران به معنی ریشه کن شدن کروناست؟

همچنین باید گفت که این بازگشایی‌ها به معنی پایان کرونا نیست و این ویروس همچنان می‌تازد و قربانی می‌گیرد، اما نکته حائز اهمیت این است که مسئولان نظارت خود را از این هفته بیش از پیش گسترش دهند و شهروندان تهرانی هم طبق ۲ هفته قبل رعایت محدودیت‌های کرونایی را جدی بگیرند، زیرا تنها تعطیلی چند هفته اصناف و بازاری‌ها دردی دوا نمی‌کند و این رعایت نیازمند استمرار است.

در این راستا زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، درباره اتمام دو هفته تعطیلی اصناف و مشاغل اعلام کرد  که نظر متخصصان این است که محدودیت‌ها باید ادامه پیدا کند و ستاد مقابله با کرونا هم با وجود بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی به محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح تأکید دارد.

همچنین نژادبهرام بر این باور است که نتیجه تعطیلات دو هفته‌ای که گذشت، از دو هفته آینده مشخص می‌شود.

آیا پایان تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران به معنی ریشه کن شدن کروناست؟

اجرای محدودیت‌های کرونایی شاید در نگاه اول سخت و نشدنی باشد، اما توجه مردم به این محدودیت‌ها در تعطیلی تهران ثابت کرد که آن طور که دیگران فکر می‌کنند نشدنی هم نیست و با عزمی جدی و هدفمند می‌توان آن را اجرایی کرد، به صورتی که آمار و ارقام مسئولان خبر از کاهش شیوع این ویروس و تبدیل وضعیت شهر تهران می‌دهد.

در ادامه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران گفت که ما از شهروندان انتظار داریم که با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل این ویروس سهیم باشند و با اجرای این محدودیت‌ها و همراهی مردم امیدواریم شیوع این ویروس را مدیریت و کنترل کنیم.

حال با توجه به صحبت برخی از مسئولان و ابراز امیدواری نسبت به کاهش این ویروس چموش و منحوس، باید تا حدودی از فعالیت‌های روزانه، خریدکردن، تفریح و....بگذریم و صبوری کنیم تا روزی شاهد خبری مبنی بر ریشه کن شدن کرونا در کشورمان باشیم.

آیا پایان تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران به معنی ریشه کن شدن کروناست؟

همان طور که در ابتدای گزارش اشاره شد، ویروس کرونا در ضیافت ۱۰ ماهه به سرمی‌برد، به نوعی تبدیل به یک مهمان ناخوانده شده و نزدیک به یک‌سالگی‌اش است، اما در این روز‌ها تنها یک کار از دست ما برمی‌آید و آن این است که هر روز با رعایت یکی از اصول بهداشتی مراقب خود و همنوعانمان در کشور باشیم تا زنجیره این ویروس چموش قطع شود و تمامی افراد به زندگی عادی خود برگردند، به آن زمانی که تفریح و گردش یک آرزو نبود.

البته قطع کردن این زنجیره، تنها به مردم بستگی ندارد و مسئولان هم باید همتی از خود نشان دهند، همتی که به تصمیم‌ها و اعمال محدودیت‎های یک شبه ختم نشود و تدابیری در نظر گرفه شود تا دیگر نیازی به تعطیلی‌های چند هفتگی نباشد.

با توجه به سابقه چندین ماهه کرونا، حال باید صبر کنیم و ببینیم در هفته‌های بعد میزان رعایت مردم نشان دهنده چه آمار و ارقامی است و مردم در این هفته تا چه حد دغدغه خود و اطرافیانشان را دارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۱۰ ۱۵ آذر ۱۳۹۹
کرونا جان // دلم تنگ شده برا دو هفته تعطیلیه دیگه بهمراه 4روز عزای عمومی
آخرین اخبار