در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مسئولین باغ وحش ارم در مرگ ببر ماده باید پاسخگو باشند

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران گفت: مسئولین باغ وحش ارم درباره علت مرگ این ببر ماده باید پاسخگو باشند.

محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مرگ یک ببر ماده روز گذشته در باغ وحش ارم، اظهار کرد: قرار است با تیمی از همکاران و کارشناسان محیط زیست امروز از باغ وحش ارم بازدید کنیم.

او با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست در حال بررسی این موضوع است، گفت: مسئولین باغ وحش ارم درباره علت مرگ ببر ماده باید پاسخگو باشند.

کرمی تصریح کرد: این ببر‌ها در سه جایگاه متفاوت بودند و دلیل نزاع بین آن‌ها ممکن است یک حادثه طبیعی باشد بنابراین باید آثار و علائم جراحت‌ها بر روی بدن ببر بررسی شود.

گفتنی است روز گذشته، فاطمه برنا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: متاسفانه این ببر ماده امروز در باغ وحش ارم تلف شده و اقدامات درمانی در چند روز گذشته برای مداوای آن نتیجه‌ای در بر نداشته است.

برنا تصریح کرد: بنابر گزارش اولیه ارسالی باغ وحش که ساعتی پیش به محیط زیست رسیده این ماده ببر بعلت پارگی کامل نای و پارگی طولی مری و خفگی در اثر پنومونی استنشاقی بدلیل صدمه فیزیکی نزاع با ببر نر تلف شده است.

معاون مدیر کل و رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه در آخرین بازدید دوره‌ای کارشناسان این اداره از باغ وحش ارم، حیوانات این باغ وحش سالم و در وضعیت خوبی بودند، اظهار کرد: در بخشی از گزارش ارسالی باغ وحش آمده است که ببر نر در روز یکشنبه ٩ آذرماه پس از شکستن و تخریب حصار مجاور محل نگهداری ببر ماده وارد محدوده نگهداری این حیوان شده و به نزاع با آن پرداخته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سامی نوری
۱۵:۰۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
مرگش دردناک بود...اما در کل حبس و زندانی کردن این خشم را در وجود ببر
به وجود آورده است
آخرین اخبار