خرید توافقی زعفران در چهار شهرستان خراسان جنوبی

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌ های تعاونی روستایی قاین گفت: خرید توافقی زعفران از اواخر آبان شروع شده است و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.

هوشیار مدیر عامل اتحادیه شرکت‌ های تعاونی روستایی قاین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه خرید توافقی زعفران در قاین، بیرجند، سرایان و فردوس انجام می شود،گفت: خرید زعفران به دو صورت پوشال و نگین انجام می شود و توصیه می شود کشاورزان زعفران را با کیفیت بالا فرآوری کنند.

او  افزود: بعضی از کشاورزان زعفران‌ هایی به شرکت می‌ آورند که از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و مورد قبول قرار نمی گیرد. 

هوشیار بیان کرد: کشاورزان در زمان مراجعه به  اتحادیه معرفی نامه ی  جهاد کشاورزی، مبنی بر میزان زعفران تحویلی را به همراه داشته باشند.

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌ های تعاونی روستایی قاین با بیان اینکه تا کنون  تحویل زعفران به اتحادیه با استقبال  خوبی همراه بوده است، اظهار کرد: خرید توافقی زعفران هم اکنون اثراتش را در بازار گذاشته است و قیمت خرید زعفران به نسبت بازار حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تفاوت دارد.


بیشتر بخوانید


حقگو مسئول بازرگانی اتحادیه شرکت‌ های تعاونی روستایی قاین نیز گفت: با مراجعه کشاورز به اتحادیه، در حضور خود او زعفران ها توسط کارشناس بررسی و نمونه برداری می شود.

او ادامه داد: به گونه ای که ۵ گرم برای آزمایش و ۵ گرم برای نمونه استفاده می شود.

حقگو گفت: نمونه زعفران به آزمایشگاه ارسال و بعد از تایید آزمایش، زعفران قیمت گذاری شده و به کشاورز اعلام می شود.

مسئول بازرگانی اتحادیه شرکت‌ های تعاونی روستایی قاین گفت: در صورت تایید کشاورز زعفران پلمب می شود و در شرکت گذاشته می شود.

او ادامه داد: یک سوم مبلغ به حساب کشاورز واریز می شود و دو سوم دیگر نیز پس از سه ماه به او پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار