ثبت ۷۳ ماموریت جستجو و نجات دریایی در بندر امیرآباد بهشهر

۷۳ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی از ابتدای امسال تاکنون از سوی شناور ناجی در بندر امیرآباد انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد خسروی رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه ۷۳ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی از ابتدای امسال تاکنون از سوی شناور ناجی در بندر امیرآباد انجام شد، گفت: ۳ مورد عملیات نجات در حوزه جستجو و نجات و ارتباطات و ۷۰ مورد گشت دریایی از سوی شناور ناجی در منطقه زیر پوشش بندر امیرآباد بود.

او با توجه به عضویت ایران در کنوانسیون‌های بین المللی دریایی، ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی را از بخش‌های مهم وظایف بندرامیرآباد در بخش دریایی بیان کرد.


بیشتر بخوانید


خسروی گفت: تیم جستجو و نجات دریایی بندر امیرآباد از توانایی منحصر بفردی جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی در دریا برخوردار است.

رییس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بندرامیرآباد ارائه ۵ مورد خدمات توصیه پزشکی از سوی پزشک متخصص، اجرای ۲ مرحله مانور تمرینی تیم نجات، ارائه گزارش هواشناسی روزانه، اعلام پیام‌های ایمنی دریایی، ممیزی از مراکز رادیویی غیر وابسته و انعقاد تفاهم نامه با شناور‌های فعال در منطقه تحت عنوان همیار ناجی را به عنوان بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در این حوزه نام برد.

خسروی، از دریافت ۹۴۸ مترمکعب انواع مواد زائد از کشتی‌ها از آغاز امسال تاکنون در بخش حفاظت از محیط زیست دریایی با رعایت الزامات کنوانسیون مارپل (MARPOL) خبر داد و افزود: در همین مدت اقداماتی از جمله صدور گواهینامه دریافت مواد زائد برای ۳۰۰ فروند کشتی، بازرسی زیست محیطی از ۵۰ فروند کشتی و برگزاری ۲ مرحله مانور برای ارتقاء سطح آمادگی تیم مقابله با آلودگی انجام شده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار