مدیرکل بهزیستی ایلام :

۲۲ مرکز به معلولان ایلام خدمات رسانی می‌کنند

همتی گفت: ۲۲ مرکز به صورت شبانه روزی به جامعه معلولان استان ایلام خدمت ارائه می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ زهرا همتی مدیر کل بهزیستی ایلام با بیان اینکه ۲۲ مرکز به صورت شبانه روزی به جامعه معلولان استان ایلام خدمت ارائه می‌کنند ،گفت: از این تعداد ۶ مرکز به صورت شبانه روزی و ۱۶ مرکز به صورت روزانه خدمات متنوعی در زمینه‌های مختلف به ویژه نگهداری ، به جامعه معلولان استان ارائه می‌کنند.

او ادامه داد: یک خانواده ۶ معلولی ، ۵ خانواده پنج معلولی ،۲۲ خانواده ۴ معلولی ، ۹۷ خانواده ۳ معلولی و ۵۸۱ خانواده دارای ۲ معلول در استان ایلام تحت حمایت و پوشش نهاد بهزیستی قرار دارند که به فراخور شرایط هرکدام خدمات درمانی، آموزشی، خدماتی ، تحصیلی ارائه می‌شود.

مدیر کل بهزیستی ایلام در خصوص موضوع همسرآزاری و برنامه‌های بهزیستی تاکید کرد: خط مستقیم۱۲۳ برای رسیدگی به موضوع همسر آزاری ایجاد شده که در صورت دریافت هرگونه گزارش در این خصوص توسط مردم یک گروه تخصصی آن را بررسی و در صورت تهدید جانی و امنیت همسر به مراکز امن بهزیستی انتقال داده می‌شوند.

همتی یادآور شد: پس از بررسی و تایید همسرآزاری ، خانم‌ها به مرکز امن انتقال داده شده و تا ارائه خدمات تخصصی به شوهرانشان در مرکز امن نگهداری می‌شوند تا با تامین امنیت کامل مجدد به آغوش خانواده باز گردند.

او اظهار کرد: هم اکنون یک مرکز خانه امن در ایلام برای زنانی که توسط همسرانشان مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند، وجود دارد که از این افراد حمایت و نگهداری به عمل می‌آید.

مدیرکل بهزیستی ایلام در خصوص خودکشی و برنامه‌های بهزیستی برای مقابله با این مسئله بیان کرد: خودکشی یک بحث چند علیتی است که بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند در این مورد کاری انجام دهد بلکه نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های مرتبط هستیم.

همتی مهمترین وظیفه و اقدام بهزیستی در بحث خودکشی را آموزش‌های پیشگیرانه برشمرد و افزود: بهزیستی استان یک تیم تخصصی در این موضوع تعیین کرده و برنامه‌های آموزشی متعدد و آگاه سازی و اطلاع رسانی را در قالب کلیپ‌های آموزشی در سطح کل استان انجام داده است و مراکز اورژانس بهزیستی نیز شبانه روز آماده خدمت رسانی به مردم در این خصوص هستند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.