آزادسازی ۱۵ هکتار زمین از تصرف های غیرقانونی در مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: از ۱۵ هکتار زمین کشاورزی در پرکندآباد که به صورت غیرقانونی تغییر کاربری داده شده بود، رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشــاورزی مشهد گفت: با آزادسـازی ۱۵ هکتار زمین کشاورزی تغییر کاربری داده شده در حوالی مشهد، از نابودی امنیت غذایی پایدار حدود ۳۰۰ نفر جلوگیری شد.

او افزود: در نمونه‌ای جدید سه ماه پیش اطلاعاتی به وسیله تیم‌های گشتی به جهاد کشـاورزی مشــهد واصل شد که مشاهده مستندســازی‌های صورت گرفته به این نکته اشــاره داشــت که باز هم برخی از افرادســودجو روی پهنه‌ای حدوداً ۱۵ هکتاری که در حوالی منطقه پرکندآباد واقع شده بود، در حال خرید و فروش زمین‌های کشاورزی برای ایجاد باغ ویلا هســتند.
 

بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشــاورزی مشهد ادامه داد: هر قطعه از این زمین‌های کشــاورزی تغییــر کاربری داده شــده بین ۳۵۰ تــا ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می شد، در گذشته تمامی این زمین‌ها هم زیر کشــت جو، گندم و... قرار داشــت که مستقیماً در تأمین زنجیره غذایی نقش داشــت که به دلیــل زیاده خواهـی و مال اندوزی عده‌ای به باغ ویلا‌های غیرمجاز تبدیل شده بود.

طهماسبی زاده با اشــاره به اینکه پیامدهای تخریب زمین‌های کشــاورزی و تبدیل آن بــه باغ ویلا، تصریح کرد: هر هکتار زمین کشــاورزی که به آزادســازی آن اقدام می شـود، غذای ۲۰ نفــر را به طور مداوم و مستمر تأمین می کند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.