۵۷۰۰ معلول تحت حمایت بهزیستی ایرانشهر هستند

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: پنج هزار و ۷۰۰معلول تحت حمایت بهزیستی این شهرستان از خدمات مختلف دریافت مستمری ماهیانه، هزینه تحصیلی و حق پرستاری بهره‌مند هستند.

ابراهیم نرماشیری رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت:۱۴۰ نفر از معلولان شهرستان ایرانشهر ضایعه نخاعی هستند که این افراد علاوه‌بر تحویل ویلچر و تشک مواج به ازای هر نفر پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال حق نگهداری ماهانه پرداخت می‌شود.

او بیان کرد: تامین وسایل کمک توانبخشی با توجه به نوع معلولیت، تامین کمک هزینه وسایل بهداشتی توانخواهان ضایعه نخاعی و پرداخت حق پرستاری، پرداخت کمک هزینه مناسب سازی خودرو و مسکن، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان توانخواه، ارزیابی حرفه‌ای و ایجاد اشتغال، معافیت از سربازی خانواده‌های توانخواهان دارای معلولیت شدید از مهمترین خدمات بهزیستی به جامعه معلولان این شهرستان است.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: با توجه به اینکه بسیاری از معلولیت‌ها در شهرستان ایرانشهر منشا ژنتیکی دارند از خانواده‌ها انتظار می‌رود برای جلوگیری از معلولیت فرزندانشان آزمایش‌های لازم را انجام دهند و در این زمینه از خدمات مرکز مشاوره ژنتیکی بهره‌مند شوند.

او بیان کرد: مربیان و کارشناسان بهزیستی با آموزش‌های لازم به زوج‌ها و والدین، فرهنگ پیشگیری از معلولیت را در جامعه رواج می‌دهند.

نرماشیری بر مناسب سازی مسیر‌های عبور و مرور معلولان در سطح شهر، ادارات و بانک‌های ایرانشهر تاکید کرد و افزود: مسوولان باید حقوق معلولان را رعایت کنند.

او ادامه داد:تا کنون تنها ۵۰ درصد معابر و ادارت شهرستان ایرانشهر برای تردد معلولان مناسب سازی شده که نیاز است سایر ادارات و نهاد‌ها نسبت به این امر اقدام کنند.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: این بی‌توجهی در مناسب سازی در بعضی معابر و ادارات موجب شده معلولان در زمان حضور در معابر و ادارات برای تردد مشکلات جدی داشته باشند.

بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولان، تمام موسسات و سازمان‌های دولتی موظف هستند در طراحی و ساخت ساختمان‌ها و معابر عمومی معلولان را نیز مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار