رئیس دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان مرکزی مطرح کرد؛

نبرد با کرونا و قدردانی از داوطلبان سلامت

جمالیان همدلی و انجام کار‌های داوطلبانه را رمز موفقیت و پیروزی در نبرد با کرونا عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مرکز استان مرکزی به مناسبت روز داوطلب سلامت از تمام ادارات و افرادی که برای کمک به کادر درمان و خدمت در بیمارستان‌ها داوطلب شدند تشکر و قدردانی کرد و گفت: تنها راه پیروزی در این میدان نبرد، همدلی و انجام کار‌های داوطلبانه است.

جمالیان با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور، نقش مشارکت‌های داوطلبانه مردم در موضوع غربالگری، اطلاع رسانی و آموزش‌های عمومی برای کنترل همه گیری این بیماری را بی بدیل دانست.

او تصریح کرد: از زحمات تمامی نیرو‌های داوطلب حوزه سلامت (رابطان و سفیران سلامت)، نیرو‌های داوطلب بسیج، نیرو‌های داوطلب هلال احمر و تمامی اقشاری که در کنترل بیماری کووید-۱۹، مجموعه بهداشت و درمان را یاری می‌کنند تقدیر و تشکرمی کنم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: و با تمرکز بر نقش مشارکت همه جانبه جامعه در کنترل همه گیری بیماری کووید-۱۹"با محوریت برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت"این روز را گرامی می‌داریم.

او اضافه کرد: همه گیری کووید۱۹ به ما یادآوری کرد که عامل بیماری زا همه انسان‌ها را بدون در نظر گرفتن نژاد، جنسیت، جغرافیا، ثروت و. طعمه خود می‌سازد بنابراین "عدالت" در سلامت بهترین گزینه استراتژیک در مقابل بیماری هاست.

جمالیان افزود: فراگیری این بیماری باعث شد تا لزوم همکاری‌های برون بخشی، جلب مشارکت جامعه، حمایت سازمان‌ها و توانمندسازی افراد جامعه درکنترل آن چشم گیر و بی بدیل باشد.

او ادامه داد: در راستای عدالت و حمایت طلبی شواهد متعددی بیانگر اهمیت، اثربخشی و کم هزینه بودن اقدامات پیشگیرانه نسبت به درمان بیماری‌ها در ارتقای سلامت جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با برجسته کردن سهم مشارکت‌های داوطلبانه و تعامل با مردم و تمامی آحاد جامعه و در نهایت ایجاد فضا برای مشارکت جامعه است، که جامعه‌ای سالم تر، حکومت قوی تر، صلح و توسعه پایدار خواهیم داشت.

او با اشاره به شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور، نقش مشارکت‌های داوطلبانه مردم در موضوع غربالگری، اطلاع رسانی و آموزش‌های عمومی برای کنترل همه گیری این بیماری را بی بدیل دانست.

جمالیان تصریح کرد: زحمات تمامی نیرو‌های داوطلب حوزه سلامت (رابطان و سفیران سلامت)، نیرو‌های داوطلب بسیج، نیرو‌های داوطلب هلال احمر و تمامی اقشاری که در کنترل بیماری کووید-۱۹، مجموعه بهداشت و درمان را یاری می‌کنند تقدیر و تشکرمی کنیم.

او گفت: روز داوطلب سلامت را با تمرکز بر نقش مشارکت همه جانبه جامعه در کنترل همه گیری بیماری کووید-۱۹"با محوریت برنامه "هر خانه یک پایگاه سلامت" گرامی می‌داریم.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.