اهدای عضو فرد ۵۴ ساله به بیماران نیازمند

 مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: سه ارگان بیمار مرگ مغزی در زنجان به نیازمندان پیوند عضو زندگی بخشید.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اماموردی مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: شانزدهمین اهدای عضو انجام شده در استان زنجان، متعلق به مرحوم حسین علی‌محمدی، ۵۴ ساله و ساکن شهر زنجان است که بر اثر سانحه رانندگی دچار مصدومیت شده و به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل شده بود و متاسفانه تلاش پزشکان و پرسنل بیمارستان موثر واقع نشد.

او با بیان اینکه پس از اطلاع از مرگ مغزی مرحوم محمدی، کار‌های لازم برای کسب رضایت از خانواده او انجام شد، افزود: روز پنجشنبه (۱۳ آذرماه)، ارگان‌های حیاتی این بیمار مرگ مغزی برای اهداء به بیماران نیازمند پیوند عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

اماموردی در رابطه با ارگان‌های حیاتی اهدا شده در شانزدهمین اهدای عضو  امسال زنجان، گفت: سه ارگان حیاتی از جمله کلیه‌ها و کبد بیمار مرگ مغزی زنجانی به بیماران نیازمند اهداء  شد و زندگی دوباره‌ای به آن ها بخشید.

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به شرایط سخت کرونایی موجود ادامه داد: در شرایط اپیدمی کرونا، تلاش پزشکان و پرسنل فداکار پرستاری بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان در نگهداری و آماده‌سازی مرحوم محمدی برای اهدای عضو ستودنی است.

اماموردی در رابطه با راه‌های دریافت کارت اهدای عضو گفت: علاقمندان می‌توانند با ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://www.ehdacenter.ir/fa برای اخذ کارت اهدای عضو اقدام کنند.
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.