بسطام واقف‌ترین منطقه در استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بیشترین وقف‌ها در استان سمنان در نیمه نخست امسال مربوط به بخش بسطام در شهرستان شاهرود بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: نیمه نخست امسال ۲۸ وقف جدید به ارزش ۱۶۱ میلیارد و ۶۸۵ میلیون و ۷۵۰هزار ریال در استان سمنان ثبت شد که از این تعداد ۱۱ وقف مربوط به بخش بسطام بود.

او افزود: ترویج و نهادینه سازی سنت حسنه وقف از اصلی‌ترین رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود، اما انتظار می‌رود برای ترویج فرهنگ وقف به واسطه گستردگی خدمات و کارکرد‌های نهاد وقف برای آحاد جامعه، بخش‌های مختلف بیش از پیش همراه باشند.

حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه ترویج فرهنگ وقف بنا بر نیاز و اقتضائات روز جامعه طراحی و اجرا می‌شود، ادامه داد: بر همین اساس ارتقاء سطح آگاهی و شناخت عمومی مردم نسبت به این سنت حسنه الهی موجب افزایش وقف‌های جدید خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در این ارتباط پیگیر ایجاد و تنظیم وقف‌های جدید متناسب با نیاز‌های روز جامعه و برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور اندیشمندان، صاحب نظران، علما، اساتید، نخبگان و معتمدان محلی و اصناف هستیم.

او ادامه داد: نیمه نخست امسال هفت وقف جدید در شهرستان دامغان، چهار وقف در هریک از شهرستان‌های شاهرود و میامی و یک وقف در هریک از شهرستان‌های سمنان و گرمسار ثبت شد.

او اضافه کرد: واقفان استان سمنان در نیمه نخست امسال موقوفه‌های خود را برای هزینه‌کرد در زمینه‌های مختلف مانند تامین هزینه امور مساجد و حسینیه، امور قرآنی، موقوفه امامزاده و برگزاری مراسم عزاداری، اشتغالزایی، طلاب و حوزه علمیه، دارو، درمان و تامین جهیزیه ثبت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: واقفان استان در نیمه نخست امسال هشت قطعه زمین، پنج سهمیه آب، ۶ خانه، ۳ باب آپارتمان، ۲ باب مغازه، یک باغ و ۲ سهام شرکت‌های معتبر را وقف کردند.

انتهای پیام / گ 

برچسب ها: وقف ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.