برداشت ۴ میلیارد ریالی با دستگاه اسکیمر/ کشف ۹۱ میلیارد ریال گوسفند قاچاق در آباده

مهم‌ترین حوادث ۱۵ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۵ آذرماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۹۱ میلیارد ریال گوسفند قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی فارس از کشف یک هزار و ۸۲۷ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۹۱ میلیارد ریال در شهرستان آباده خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: به منظور مبارزه با قاچاق دام، مأموران انتظامی شهرستان آباده با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در ۳ واحد دامداری مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی قضائی به محل‌های مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها، موفق شدند یک هزار و ۸۲۷ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر که قصد انتقال احشام را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس را داشتند تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۹۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حبیبی از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را در رابطه با اقدامات مجرمانه قاچاقچیان و سودجویان را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری آنان اقدام شود.

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف طی یک هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی اظهار کرد: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان با هدف میزان پایبندی اصناف به قوانین و مقررات محدویت‌های کرونایی، با همکاری شبکه بهداشت و درمان طرح تشدید، کنترل و نظارت را اجرا کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در این خصوص ۶۸ واحد صنفی را بازدید و ۱۵ واحد را به دلیل عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پلمب شدند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از کشف یک محموله قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان کوه چنار خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی فرمانده انتظامی کوه چنار گفت: به منظور مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی کوه‌چنار در ایست و بازرسی مقطعی در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۶ عدد ماینر، ۶ عدد پاور و ۲۴ دستگاه برچسب زن خارجی قاچاق که به طرز ماهرانه‌ای در اتوبوس جاسازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ دوم محمدی با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، ادامه داد: یک نفر متهم در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی شد.

توقیف موتورسیکلت قاچاق ۷ میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات، توقیف موتورسیکلت‌های سنگین در دستور کار ماموران پلیس لارستان قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی لارستان با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی سی قاچاق در منزلی در یکی از محلات این شهرستان مطلع شدند.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از آن مکان یک دستگاه موتورسیکلت ۱۰۰۰ سی‌سی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، ادامه داد: کارشناسان ارزش موتورسیکلت مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و جمع آوری ۴۳ معتاد متجاهر طی هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با هنجارشکنان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از سرقت و کاهش جرایم در این شهرستان به اجرا در آمد.

او افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی با هماهنگی مراجع قضائی با ورود به محل پاتوق افراد معتاد، موفق شدند ۴۳ نفر از معتادان متجاهر و خرده فروشان را جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد و دادسرا معرفی کنند.

به دام افتادن موبایل قاپ حرفه‌ای با ۸۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک موبایل قاپ حرفه‌ای با ۸۰ فقره سرقت در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز گفت: در پی وقوع چند فقره موبایل قاپی در محدوده بلوار سرداران و مدرس شهرستان شیراز بوسیله راکب جوان یک دستگاه موتورسیکلت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۲۲ آزادگان شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده آن را در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری دلالت دهند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۷۵ دستگاه گوشی موبایل، ۲ دستگاه لپ تاپ و تبلت، ۳ دستگاه ضبط خودرو و یک عدد موتور کولر مسروقه کشف شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۸۰ فقره موبایل قاپی اعتراف کرد، به شهروندان توصیه کرد: در هنگام مکالمه با تلفن همراه خود در کوچه‌های خلوت و تاریک، مراقب اطراف خود باشند.

کشف قطعات خودرو ۵ میلیاردی قاچاق در فراشبند

فرمانده انتظامی فراشبند از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان فراشبند خبر داد.

سرهنگ کرامت‌اله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند بیان کرد: ماموران انتظامی فراشبند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل محو‌رهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو، موفق به کشف ۲ دستگاه موتور و ۲ عدد گیربکس و درام خودرو میتسوبیشی و ماکسیما و همچنین ۳ کارتن قطعات استوک خودرو‌های خارجی قاچاق که فاقد هرگونه اسناد و مدارک گمرکی بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

کشف بیش از ۵۴ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵۴ کیلو و ۵۴۰ گرم تریاک با توقیف سواری ۴۰۵ در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب گفت: مأموران ایست و بازرسی قلاتویه در معیت کارکنان یگان تکاوری، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور داراب-بندرعباس به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ماموران موفق به کشف ۵۴ کیلو و ۵۴۰ گرم تریاک که به صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود شدند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند، تأکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آن‌ها نخواهد داد.

برداشت ۴ میلیارد ریالی با دستگاه اسکیمر

رئیس پلیس فتا فارس از دستگیری ۲ نفر که به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت مبلغ ۴ میلیارد ریال از کارت شهروندان کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس با بیان اینکه یکی از روش‌های برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مردم، کپی کردن کارت‌های اعتباری آنان به وسیله دستگاه اسکیمر است، گفت: در همین رابطه تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و تقاضای پیگیری پرونده خود که مبلغ زیادی از حساب آنان به صورت غیر مجاز برداشت شده بود را داشتند.

وی افزد: کارشناسان پلیس فتا استان طی یک بازه زمانی کوتاه مدت با ۵۰ پرونده شکایت مبنی بر برداشت ۴ میلیارد ریال از حساب‌های بانکی شهروندان مواجه شدند و مطلع شدند که این افراد از دستگاه اسکیمر استفاده کرده‌اند.

سرهنگ سلیمانی بیان کرد: ماموران با بررسی‌های بیشتر متوجه شدند که متهمان با حضور در کارگاه‌ها و ادارات خصوصی به عنوان کارگر ساده مدتی مشغول به کار می‌شدند و به بهانه‌های مختلف از جمله خرید و... اقدام به کپی کردن کارت‌های همکاران خود می‌کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی مخفیگاه متهمان در یکی از شهرستان‌های جنوب استان شدند و پس از اخذ نیابت قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه هر ۲ نفر را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

او اظهار کرد: متهمان با توجه به مستندات دقیق ماموران، چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به کپی کردن از ۱۰۰ کارت عابر بانک و برداشت ۴ میلیارد ریال وجه نقد از این طریق در شیراز اقرار کردند.

رئیس فتا استان فارس با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام کنند و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: شهروندان باید این مسئله را از فروشندگان و صاحبان کارت‌خوان‌ها مطالبه کنند و در صورت مشکوک شدن می‌توانند موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۵ با پلیس در میان بگذارند تا برخورد‌های قانونی با افراد متخلف صورت گیرد.

کشف دستگاه گنج یاب قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق و دستگیری ۲ نفر در کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: ماموران یگان امداد کازرون هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه پژو پارس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق کشف و ۲ نفر نیز دستگیر شدند، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان درخواست می‌شود در صورت اطلاع از فعالیت‌های افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ترخیص ۱۹۰ دستگاه موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌های مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از ترخیص ۱۹۰ دستگاه موتورسیکلت از ابتدای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت گفت: طرح تسهیل در ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی و رسوبی از پارکینگ‌ها از ۱۸ آبان ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در شهرستان مرودشت به مرحله اجرا در آمد و تاکنون ۱۹۰ دستگاه موتورسیکلت تحویل مالکان یا متصرفان قانونی آن‌ها شده است.

او افزود: پرداخت دیون دولتی مانند جریمه‌های معوقه به صورت اقساطی و هزینه پارکینگ نیز بر اساس نرخ آن در سال ۹۴ محاسبه می‌شود و مالکان یا متصرفان هر چه سریعتر از این فرصت استثنایی استفاده کنند و نسبت به ترخیص موتورسیکلت توقیفی خودشان اقدام کنند.

سرهنگ زینلی بیان کرد: در این مرحله مالکین موتورسیکلت برای ترخیص وسیله نقلیه خود نیاز به بیمه نامه شخص ثالث و گواهینامه ندارند.

او اضافه کرد: انتظار پلیس از موتورسواران، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان است.

سرهنگ زینلی اضافه کرد: طرح ترخیص همچنان ادامه دارد و کسانی که موتورسیکلت آن‌ها به هر دلیلی جز دستور مقام قضائی، توقیف شده است می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار