دورهمی‌ها و شب نشینی‌های خانوادگی بیشترین نگرانی بابت انتقال کرونا

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دورهمی‌ها و شب نشینی‌های خانوادگی بیشترین نگرانی را بابت انتقال کرونا ایجاد کرده، گفت : انتظار داریم مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با قدردانی از همراهی مناسب مردم استان در اجرای طرح محدودیت‌ها و رعایت توصیه‌های بهداشتی گفت : ابتدای آذرماه شش شهرستان قرمز در استان داشتیم و امروز با تلاش کادر بهداشت و درمان، مردم، کسبه و همه نهاد‌ها فقط یک شهرستان قرمز داریم. البته این موضوع نباید سبب شود مردم تصور کنند شرایط عادی است، بلکه مراقبت‌ها باید تشدید شود.

او با بیان اینکه همه مردم استان باید در رعایت توصیه‌های بهداشتی جدیت داشته باشند، گفت : بویژه از مردم و فرماندار سنقرکلیایی بعنوان تنها شهرستان قرمز استان تقاضا داریم توصیه‌های بهداشتی را با جدیت بیشتری رعایت کنند که محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها کاهش یابد.

بازوند افزود: وضعیت شهرستان هرسین هم نارنجی نارنجی است، اما حالت ناپایدار دارد و ممکن است با غفلت به شرایط قرمز برسد.

استاندار کرمانشاه از تمدید منع تردد‌های شبانه در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت خبر داد و افزود: از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح تردد در شهرستان کرمانشاه ممنوع است و ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی در شهر‌های نارنجی نیز مانند شرایط قرمز است.

او در خصوص نحوه حضور کارکنان ادارات در هفته پیش رو، ادامه داد: ادارات و دستگاه‌های دولتی ضروری در شهر‌های نارنجی با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور کارکنان تا یک سوم و دستگاه‌های غیرضروری تا یک دوم کارکنان فعالیت خواهند کرد.

استاندار کرمانشاه به نتایج اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در ۱۵ روز گذشته هم اشاره کرد و افزود: تعداد مبتلایان و فوتی‌ها کاهش داشته و به کمتر از ۶۰۰ نفر رسیده است.

دورهمی‌های خانوادگی تعطیل شود

بازوند ادامه داد: نتایج مطالعات انجام شده در وزارت بهداشت نشان می‌دهد که بیشترین نگرانی‌ها در موج سوم کرونا از دورهمی ها، شب نشینی‌ها و گردهمایی‌های کوچک خانوادگی است.

بازوند افزود: بر این اساس در آستانه شب یلدا و در دو هفته پایانی آذرماه که احتمال شب نشینی و دورهمی‌های خانوادگی بیشتر است، از همه مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامتی بزرگان خانواده امسال را مستثنی کرده و از دید و بازدید‌ها بکاهند.

او گفت: پدربزرگ و مادربزرگ‌ها از فرزندان بخواهند که نیازی نیست امسال حتماً برای این سنت قدیمی و در این شب‌های پاییزی به منزل بزرگان مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار