توقف شناور روسی در نزدیکی نورد استریم ۲

خبرگزاری رویترز در مطلبی از توقف شناور لوله‌گذار روسی «آکادمیک چرسکی» در نزدیکی محل ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ در دریای بالتیک خبر داد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شناور لوله گذار روسی با نام «آکادمیک چرسکی» در نزدیکی محل ساخت خط لوله گاز نورد استریم ۲ در دریای بالتیک متوقف شد و بر اساس گزارش‌ها، بدین ترتیب کار بر روی این پروژه از سر گرفته شده است.

کنسرسیوم تحت هدایت گازپروم که خط لوله ۱ هزار و ۲۳۰ کیلومتری آن را احداث می‌کند، ماه گذشته گفت که پس از تعلیق یکساله به دلیل تحریم شرکت‌های درگیر در ساخت و ساز از سوی آمریکا، کار بر روی این پروژه از سر گرفته خواهد شد.

این خط لوله که به گفته واشنگتن امنیت انرژی اروپا را به خطر می‌اندازد، به نقطه اشتعال در روابط روسیه و غرب تبدیل شده که در پایین‌ترین سطح خود پس از جنگ سرد قرار گرفته است.

در حال حاضر کشتی لوله گذار روسی در شمال لهستان و آلمان متوقف شده است. شرکت سوئیسی-هلندی آلسیس، ماه گذشته به دنبال تهدید تحریم‌های واشنگتن، لوله گذاری را به حالت تعلیق درآورد.

مقامات دریایی در شهر استرالسوند آلمان به حمل کنندگان اطلاع داده‌اند که از ۵ تا ۳۱ دسامبر در منطقه دریای بالتیک که نورد استریم ۲ در آنجا فرود خواهد آمد، فعالیت‌های خط لوله گذاری انجام می‌شود. در مورد زمان پایان کار یا چگونگی ساخت سایر قسمت‌های باقی مانده خط لوله چیزی ذکر نشده است.

پروژه ۱۱ میلیارد دلاری نورد استریم ۲ با هدایت شرکت دولتی گازپروم روسیه با هدف دو برابر شدن ظرفیت خط لوله موجود، تاکنون پیشرفت ۹۰ درصدی داشته است.

با این حال، لایحه سالانه سیاست دفاعی آمریکا که اواخر روز پنجشنبه توسط قانونگذاران رونمایی شد، حاوی مجازاتی است که به گفته طرفداران، جریان نورد ۲ را متوقف می‌کند. شرکای غربی این پروژه، آلمان، انگلیس، هلند و اتریش هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار