بسته اخبار حوادث پانزدهم آذر ماه ۹۹؛

کلاهبرداری تحت عنوان "با ما برنده قرعه‌کشی خودرو شوید"/سرقت مسلحانه در زاهدان منجر به قتل شد

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه پانزدهم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه پانزدهم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری تحت عنوان "با ما برنده قرعه‌کشی خودرو شوید

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در خصوص آگهی‌های منتشر شده در سایت‌های واسط مانند دیوار، شیپور و همچنین بعضی شبکه‌های اجتماعی که اعلام می‌دارند در قرعه‌کشی خودرو نفوذ دارند به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ "حسن کیخا"، رئیس پلیس فتا استان سیستان‌و بلوچستان گفت: بعضی از مجرمان سایبری با این ادعا که نفوذ در بین خودروساز‌ها دارند و می‌توانند خارج از سیکل قرعه‌کشی مشتری را برنده خودرو اعلام کنند، از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

او  افزود: این افراد بعد از دریافت هزینه‌های دلالی از شهروندان گوشی خود را خاموش کرده و دیگر در دسترس نیستند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین کلاهبرداران در ترفند دیگری با ارسال لینک جهت پرداخت وجه بابت دستمزد با مبالغ مختلف، شهروندان را به درگاه فیشینگ هدایت می‌کنند و پس از جمع‌آوری اطلاعات کارت‌های بانکی شهروندان از حساب آن‌ها برداشت غیر مجاز می‌کنند.

او  در ادامه تاکید کرد: تنها مرجع ثبت نام محصولات خودرویی سایت فروش اینترنتی این شرکت‌ها می‌باشد و امکان تغییر و تاثیرگذاری توسط هیچ فردی وجود ندارد و این فرایند تحت نظارت نمایندگان نهاد‌های ناظر صورت می‌پذیرد.

سرهنگ کیخا در ادامه به شهروندان توصیه کرد: مراقب این‌گونه تبلیغات که از طریق شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد، باشید و از واریز وجه به حساب این افراد یا کلیک بر روی لینک‌های ارسالی در این تبلیغات که افراد را به درگاه پرداخت بانکی فاقد اصالت هدایت می‌کنند بپرهیزید.

رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

دستگیری عاملان قتل مسلحانه مرد سراوانی پس از ۳ ماه فرار

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان پرونده قتل مرد ۲۸ ساله سراوانی پس از ۳ ماه روشن و عاملان جنایت دستگیر شدند..

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: ششم شهریور ماه سال جاری، در پی قتل مردی در شهر سراوان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: با حضور کار آگاهان پلیس آگاهی در صحنه، جسد مردی ۲۸ ساله که بر اثر شلیک سلاح کلاش به قتل رسیده بود روئیت و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت آغاز شد.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: روز گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یکسری اقدام تخصصی، در تحقیقات غیرمحسوس به همسر مقتول و فردی دیگر به عنوان متهم اصلی پرونده مظنون و ضمن شناسایی، محل اختفای آنان را درشهرستان سیب سوران کشف کردند.

سردار طاهری بیان داشت: در این راستا ماموران پلیس آگاهی باکسب نیابت قضایی به شهرستان سیب سوران عزیمت و طی ۲ عملیات جداگانه هر ۲ متهم را دستگیر و به شهرستان سراوان انتقال دادند که در بازجویی‌های علمی و فنی انجام شده، متهم مرد ردیف دوم به قتل این مرد با استفاده از سلاح کلاش که متعلق به برادر همسر مقتول می‌باشد اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده انگیزه قتل توسط متهمان اختلاف قبلی با مقتول بوده، تصریح کرد: ۲ متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند که تلاش کاراگاهان پلیس برای دستگیری همدست دیگر متهم و کشف سلاح بکار رفته در قتل ادامه دارد.

سرقت مسلحانه در زاهدان منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی زاهدان گفت: در پی قتل جوانی توسط سارقان با هدف سرقت گوشی در محدوده خیابان البرز زاهدان، دستگیری عاملان حادثه با هدف برخورد قاطع قضائی در دستور کار می‌باشد.

 شب گذشته سارقان با هدف سرقت گوشی جوان زاهدانی در محدوده خیابان البرز با وی درگیر و وی را با چاقو به قتل رساندند.

سرهنگ "محمود سعادتی" فرمانده انتظامی زاهدان با اشاره به پیگیری جدی موضوع توسط کاراگاهان پلیس، عنوان داشت: برابر سرنخ‌های اولیه به دست آمده، دستگیری عاملان حادثه با هدف برخورد قاطع قضائی در دستور کار می‌باشد.

کشف سوخت قاچاق در میرجاوه

 فرمانده انتظامی میرجاوه از کشف ۴۹ هزار و ۳۶۲ لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن سرگزی بیان کرد: طرح تشدید مبارزه با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی در دستور کارفرماندهی انتظامی شهرستان میرجاوه قرار گرفت.

او گفت: تکاوران عملیاتی انتظامی این شهرستان در محور مواصلاتی "زاهدان –میرجاوه" ۲ دستگاه تریلی تانکر دار را که حامل فرآورده‌های سوختی بودند متوقف و مدارک آن را بررسی، که مشخص شد بارنامه‌های حمل مربوط به روغن جلا بوده درحالی که بارمربوطه براساس نمونه برداری کارشناسان، نفت سفید می‌باشد.

فرمانده انتظامی میرجاوه عنوان داشت: با هوشیاری ماموران در بازرسی ازکامیون‌ها ۴۹ هزار و ۳۶۲ لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این رابطه ۲ متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: پلیس در مقابله با قاچاق سوخت مبادی رسمی را به شدت رصد می‌کند و با اقدامات اطلاعاتی اجازه جولان به قاچاقچیان را نخواهد داد و به شدت و با تمام توان با سودجویان و متخلفات اقتصادی برخورد و آنان را به دستگاه قضائی معرفی می‌کند.

کشف بالغ بر ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در "نیکشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف ۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال انواع کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس در شهرستان نیکشهر خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی گفت: مأموران یگان امداد شهرستان نیکشهر هنگام ایست و بازرسی در سه راهی پلیس راه "نیکشهر-چابهار" به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مشکوک و با دستور ایست آن‌ها را متوقف کردند.

او  افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۲ حلقه لاستیک، ۴ دستگاه LED ال جی، یک دستگاه ماشین لباس شویی ال جی، ۴ دستگاه دوچرخه، ۹۸ عدد رینگ وپیستون موتورسیکلت، ۲۰ طاقه پارچه، ۱۷۷ عدد ظروف چینی، ۲ هزار و ۳۵۲ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، یک هزار و ۷۹۰ عدد انواع لوازم ورزشی و ۵۹۰ عدد انواع ابزارآلات و پیچ و مهره قاچاق که داخل این خودرو بارگیری شده بودند، کشف شد.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده، توسط کارشناسان اداره گمرک ۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: یک فرد متخلف در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور بوده و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود ازعزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده خبر داد و از شهروندان خواست کلیه اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

کشف سوخت قاچاق در میرجاوه

فرمانده انتظامی میرجاوه از کشف ۴۹ هزار و ۳۶۲ لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن سرگزی  بیان کرد: طرح تشدید مبارزه با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی در دستور کارفرماندهی انتظامی شهرستان میرجاوه قرار گرفت.

او  گفت: تکاوران عملیاتی انتظامی این شهرستان در محور مواصلاتی "زاهدان –میرجاوه" ۲ دستگاه تریلی تانکر دار را که حامل فرآورده‌های سوختی بودند متوقف و مدارک آن را بررسی، که مشخص شد بارنامه‌های حمل مربوط به روغن جلا بوده درحالی که بارمربوطه براساس نمونه برداری کارشناسان، نفت سفید می‌باشد.

فرمانده انتظامی میرجاوه عنوان داشت: با هوشیاری ماموران در بازرسی ازکامیون‌ها ۴۹ هزار و ۳۶۲ لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت سفید کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه در این رابطه ۲ متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند، خاطر نشان کرد: پلیس در مقابله با قاچاق سوخت مبادی رسمی را به شدت رصد می‌کند و با اقدامات اطلاعاتی اجازه جولان به قاچاقچیان را نخواهد داد و به شدت و با تمام توان با سودجویان و متخلفات اقتصادی برخورد و آنان را به دستگاه قضائی معرفی می‌کند.

اعمال محدودیت‌های کرونایی در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان "خاش"، از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: در پایان این طرح مجموعأ ۱۰۳ واحد صنفی متخلف پلمب شدند.

 سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی گفت: به دنبال شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از خطر ابتلای شهروندان به این بیماری، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان تویسرکان با همراهی نمایندگان فرمانداری، ادارات صمت، بهداشت، تعزیرات و اتاق اصناف از واحد‌های صنفی سطح شهرستان خاش در طول اجرای طرح بازدید کردند و با هماهنگی مقام قضائی و شبکه بهداشت، طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح به صورت شبانه روزی از واحد‌های صنفی بازدید به عمل آمد و در مجموع ۱۰۳ واحد صنفی به علت نقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا پلمپ شدند.

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در "خاش"

فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح این شهرستان ۱۸ معتاد متجاهر جمع آوری و به مراکز مجاز ترک اعتیاد معرفی شدند.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی بیان داشت: در راستای اجرای طرح‌های پاکسازی و دستگیری معتادان متجاهر با هدف مقابله با سرقت‌های خرد، رفع مزاحمت و از بین بردن پاتوق معتادان، تعداد ۱۸ معتاد متجاهر جمع آوری و به مراکز مجاز ترک اعتیاد معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با بیان این که اجرای طرح‌های انتظامی تا پاکسازی مناطق آلوده به صورت مستمر ادامه خواهد یافت، از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به ماموران اطلاع دهند

کشف ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط پلیس ایرانشهر

سرپرست انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل توسط یگان تکاوری ۱۱۲ این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " حسن کیخا گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۲ شهرستان ایرانشهر حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور "ایرانشهر به بمپور" به یک دستگاه کامیون مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او  ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع "گازوئیل" کشف کردند.

سرهنگ کیخا با بیان اینکه محموله کشف شده فاقد هرگونه مجوز قانونی بود، تصریح کرد: راننده خودرو به همراه محموله قاچاق کشف شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرپرست انتظامی شهرستان ایرانشهر ضمن تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار