پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در کرمانشاه

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از پرداخت ۱۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در استان خبر داد و گفت : حدود ۲۵۷ میلیارد تومان هم تقاضا در سیستم بانکی داریم که بزودی پرداخت می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ عزیزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : با توجه به بحران کرونا مقرر شده به سرپرستان خانوار‌های یارانه‌بگیر که درآمد ثابت ندارند مبلغ یک‌میلیون وام واریز شود علاوه بر این از آذرماه تا پایان سال به مدت چهار ماه به ازای هر یک از اعضای خانواده‌های یارانه‌بگیر که در دوره قبل کمک معیشتی دریافت کردند مبلغ ۱۰۰ هزار تومان واریز شود.

او گفت : وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بر این اساس یک فرجه زمانی را اعلام کرد تا سرپرست خانوار‌هایی که نوبت قبل وام یک‌میلیونی دریافت کرده بودند و کمک هزینه معیشتی و یارانه معیشتی دریافت می‌کنند و درآمد ثابت هم ندارند، پیامک ارسال کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، از پرداخت وام یک‌میلیونی به خانوار‌های واجدالشرایط خبر داد و افزود: بانک مرکزی اعلام کرده زودتر از موعود برای کل کشور که حدود ۱۱ میلیون خانوار بوده، ۴.۵ میلیون خانوار را واریز کرده، البته سهمی هم مربوط به خانوار‌های معیشت‌بگیر استان کرمانشاه است.

او به وجود ۵۲۴ هزار و ۷۶ خانوار در استان که کمک هزینه معیشتی دریافت می‌کنند اشاره کرد و افزود: این احتمالا سقف کسانی است که وام یک‌میلیونی را دریافت کنند، البته در صورتی که براساس بانک‌های اطلاعاتی واجد شرایط باشند.

عزیزی اشاره‌ای هم به پرداختی‌ها در بحث بیمه بیکاری داشت و گفت: پارسال در همین موقع (۱۵ آذرماه سال ۹۸)، ۴ هزار و ۲۵۵ فرد مشمول دریافت بیمه بیکاری بودند الان (۱۵ آذرماه سال ۹۹)، با توجه به شرایط کرونایی تعداد کسانی که ماهیانه بیمه بیکاری می‌گیرند به ۱۰ هزار نفر رسیده است.

او با بیان اینکه بخش صنعت استان در این شرایط کرونایی کمترین آسیب را دیده، گفت: در حوزه خدمات دچار بیشترین مشکل شده‌ایم.

عزیزی در خصوص تسهیلات کرونا به واحد‌های کسب و کار آسیب‌دیده در ۱۴ رسته تعریف شده، ادامه داد: تاکنون بانک‌های استان در این خصوص ۱۸۰ میلیارد تومان پرداختی داشته‌اند که حدود ۲۵۷ میلیارد تومان هم تقاضا در سیستم بانکی موجود است که طی یکی‌دو هفته اخیر به‌علت محدودیت‌های اعمال شده و تعطیلی بعضی از دستگاه‌ها و ادارات، مقداری آهنگ پرداخت کند شده که بزودی با همراهی بانک‌ها سرعت می‌گیرد 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار