در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سرنوشتی سخت در انتظار فیلم‌های کم کیفیت در پساکرونا

یک تهیه‌کننده سینما گفت: سرنوشتی سخت در انتظار فیلم‌های کم کیفیت در دوران پس از کروناست.

مسعود ردایی تهیه کننده سینما درباره سرنوشت اکران فیلم‌های کم کیفیت پس از کرونا با توجه به حجم بالای فیلم‌های آماده اکران و تلاش سینماداران برای رسیدن به چرخه اقتصادی مناسب، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هر طور حساب کنیم، وقتی سیستم اقتصادی سالن‌ها مدت‌ها کار نکرده و درآمدزایی نداشته و چرخه حیاتش دچار مشکل شده است، در خوشبینانه‌ترین حالت مخارج پرسنل را دادند و در بدبینانه‌ترین شکل تعطیل شدند. پس در پساکرونا سراغ نمایش فیلم‌های با کیفیت و با قدرت جذب مخاطب بالاتر می‌روند و اگر غیر از این باشد، غیر منطقی به نظر می‌رسد.

وی افزود: در این فضا فیلم‌های تولید شده با درجه کیفی پایین، حال و روز خوشی نخواهند داشت و به سرنوشت سختی دچار خواهند شد. از سویی برای پا برجابودن چرخه سینما در دوران کرونا، پروانه ساخت‌های زیادی هم صادر شد. این نیز به مشکلات موجود می‌افزاید، چون حجم تولیدات بالا می‌رود و مقوله اکران شلوغ و دردسرساز خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


این تهیه کننده ادامه داد: هنوز معتقدم برای بازگرداندن مخاطب به سینما و بالابردن انگیزه آن‌ها برای فیلم دیدن پس از کرونا، نیاز به تبلیغات مهم و اساسی است؛ حتی اگر فیلم‌های باکیفیت و جذاب اکران شود.

تهیه کننده «عالیجناب» گفت: قاعدتاً خود سینماداران هم پس از مدت‌ها می‌خواهند هرچه زودتر به رونق برسند و در نتیجه ورود فیلم‌های کم کیفیت به سالن‌ها دشوار می‌شود.

ردایی درباره اهمیت اکران آنلاین برای پایین آوردن حجم ترافیک نمایش فیلم‌ها و نادیده گرفته نشدن فیلم‌های کم کیفیت تر، بیان کرد: بخش آنلاین به شدت در پایین آوردن حجم ترافیک اکران و حمایت از آثاری که به راحتی نمی‌توانند اکران سینما بگیرند تاثیر دارد، اما مسئله مهم درست کردن سیستم فنی آن برای جلوگیری از قاچاق آثار است. اگر چنین نشود کمک قابل توجهی به سینما نخواهد کرد. این کار نیاز به هزینه دارد تا سیستمی راه اندازی شود و راه دستیابی به فیلم‌ها فقط نگاه کردن آنلاین باشد نه دانلود و هر مقوله دیگری.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار