فرماندار خرمشهر:

همه موظف به همکاری در اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا هستند

محمد حیدری با برشماری برخی بنگاه‌های اقتصادی شهرستان که در مقابله با کرونا نقشی نداشتند از برخورد قضایی با آن‌ها در صورت همکاری نکردن خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد حیدری فرماندار خرمشهر در نشست ستاد کرونا شهرستان خرمشهرگفت: تلاش شد که طرح شهید سلیمانی قوی و محکم‌تر اجرا شود و با همکاری مردم مدتی است که مرگ و میر در خرمشهر وجود نداشته و آمار موارد مثبت نیز کاهش یافته و به طور کلی خرمشهر در سطح استان در اجرای این طرح پیشرو بوده است.

اوتمام دستگاه‌ها را ملزم به همکاری در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح دانست و بیان کرد: همه اعم از دستگاه‌های دولتی، اجرایی و بسیج باید کمک کرده تا در مدت زمانی تعیین شده میزان ابتلا در شهرستان به صفر کاهش یابد و تثبیت شود.

فرماندار خرمشهر در ادامه بر لزوم تقویت کمیته پشتیبانی طرح قاسم سلیمانی تاکید کرد و گفت: در کمیته پشتیبانی طرح قاسم سلیمانی ضعف وجود دارد و برای تقویت آن می‌توان با مراجعه به کارگروه پشتیبانی که در استانداری خوزستان تشکیل شده است از خدمات پشتیبانی این کارگروه استفاده کرد از سوی دیگر هنوز واحد‌های تولیدی در شهرستان وجود دارند که در اجرای طرح مشارکت نداشته اند.

او افزود: تاسیسات دریایی، فولاد کاوه، رینگ سایپا و توسعه نیشکر میرزا کوچک خان از جمله شرکت‌هایی هستند که موظفند خدماتی همچون تامین خودرو و یا سایر خدمات را ارائه کنند و در صورت همکاری نکردن به دادستان به عنوان ترک فعل معرفی می‌شوند.

حیدری در ادامه تحویل بدون مجوز فرمانداری را ممنوع اعلام کرد و گفت: خانواده هر متوفی اعم از مبتلا در اثر کرونا و یا موارد دیگر اجازه تحویل گرفتن جنازه بدون مجوز را ندارد و برای تحویل گرفتن مجوز باید به فرمانداری مراجعه و نسبت به پرهیز از اجتماع و برگزاری مراسم با کمترین جمعیت تعهد دهد.

او افزود: دفن جنازه باید با همراهی نیروی انتظامی انجام شود و در مراسم عزا هیچ کس حق تجمع، تیراندازی و نمایش قدرت را ندارد و با خاطیان برخورد خواهد شد.

فرماندار خرمشهر همچنین به درخواست برای استفاده از مرکز رفاهی فنی و حرفه‌ای خرمشهر به عنوان نقاهتگاه مبتلایان به کرونا در این شهر نیز پرداخت و گفت: برای راه اندازی نقاهتگاه در دستورالعمل ستاد کرونا شرایطی از جمله امکانات و کادر پزشکی قید شده است که مرکز فنی و حرفه فاقد این امکانات است و علاوه بر آن محلی موقتی محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: دانشکده علوم پزشکی آبادان باید محلی دائمی برای موارد این چنینی داشته باشد و با توجه به میزان تقاضای کم مردم برای دریافت خدمات قرنطینه، تعیین محلی واحد که در شرایط خاص به عنوان پدافند غیر عامل هم استفاده شود مورد نیاز است.

حیدری کاهش سن مبتلایان به کرونا در شهرستان را نیز عامل نگرانی دانست.

تشکیل چهار کمیته در قالب طرح سردار سلیمانی

هنگامه پروین سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر نیز در این نشست گفت: در قالب طرح سردار سلیمانی چهار کمیته در خرمشهر تشکیل شده است در قالب کارگروه رهگیری ۳۷ تیم با ۱۱۴ عضو، در کارگروه مراقبتی ۶ تیم با ۱۲ عضو، در کارگروه نظارتی ۱۴ تیم با ۱۰۰ نفر عضو که ۸۰ نفر آن از بسیج است فعال هستند.

او ادامه داد: فعالیت کمیته آموزش باعث شده است سطح آگاهی مردم افزایش یابد، اما هنوز در رعایت دستور العمل‌های تا رسیدن به نقطه مطلوب که ۹۰ تا ۹۵ درصد است فاصله وجود دارد و بر همین اساس باید دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از این در ادارات و بخش‌های وابسته به دولت رعایت شود.

اجرای طرح مکمل یار ویتامین A در خرمشهر

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر به اجرای طرح مکمل یار ویتامین A در خرمشهر اشاره کرد و گفت: مکمل یار ویتامین A طرحی ملی است و با بالا بردن سطح ایمنی کودکان میزان مرگ و میر و بستری جامعه را کاهش می‌دهد.

پروین تصریح کرد:بنا به گزارش‌های ارائه شده ۴۱.۸۸ درصد از کودکان در روستا‌ها و تنها ۸.۷۲ درصد از کودکان ۳ تا ۵ سال خرمشهر برای دریافت قطره مکمل ویتامین A به مراکز جامع سلامت مراجعه کرده ند.

او با توجه به مراجعات کم از خانواده‌هایی که کودکان ۲ تا ۵ سال دارند درخواست کرد تا برای دریافت این قطره به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند.

از دیگر موارد مطرح شده در این نشست افزایش میزان مبتلایان در برهه‌های پس از بازگشایی مدارس و محرم بود که بر همین اساس و با توجه به پیش رو بودن فصل امتحانات و ایام فاطمیه اجتماع در این ایام بررسی شد.

الزامی بودن برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم

محمد علی احمد زاده رئیس آموزش و پرورش خرمشهر نیز گفت: برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم الزامی و یک دستور کشوری است که حق دخل و تصرف در سطح شهرستان وجود ندارد و امسال ۱۷۰ دانش آموز پایه دوازدهم در خرمشهر وجود دارد که برای برگزاری امتحانات نهایی آن‌ها دو حوزه امتحانی تعیین شده است.

او ادامه داد: حوزه‌های امتحانی انتخاب شده بزرگ است و با توجه به تجربه برگزاری امتحانات نهایی با جمعیتی هزار نفری در ابتدای امسال برگزاری این دوره با ۱۷۰ نفر کار دشواری نیست.

رئیس آموزش و پرورش خرمشهر همچنین از برگزاری غیر حضوری امتحانات نوبت اول در دیگر مقاطع تحصیلی خبر داد و گفت: امتحانات نوبت اول سایر مقاطع تحصیلی مگر برای دانش آموزانی که دسترسی به سامانه شاد ندارند غیر حضوری است و تعداد چنین دانش آموزانی نیز در سطح شهرستان خرمشهر کم است.

توزیع ۸۰ هزار ماسک در مساجد از ابتدای محرم تا کنون

حجت‌الاسلام رضا متوسل رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر نیز در این نشست گفت: از ابتدای ماه محرم تلاش شد تا در تمام مساجد و حسینیه‌های خرمشهر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود و از جمله کار‌های انجام شده توزیع ۸۰ هزار ماسک در مساجد از ابتدای محرم تا کنون بوده است.

اوهمچنین افزود: در قالب طرح شهید سلمانی نیز در مساجد هدف روستا‌ها میان خانواده‌های مبتلا یا دارای بیماری زمینه‌ای الکل و ماسک توزیع شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر در خصوص برگزاری مراسم ایام فاطمیه نیز بیان کرد: ایام فاطمیه در خرمشهر به گستردگی مراسم محرم برگزار نمی‌شود و از فاطمیه اول نیز که ۴۵ روز است ۲۰ روز گذشته، که شمار مبتلایان کنونی در خرمشهر برگزاری مراسم با رعایت دستورالعمل‌ها را تایید می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرمشهر ادامه داد: از سوی دیگر طبق دستور العمل ستاد کرونا که برگزاری مراسم در مساجد و حسینیه‌ها در وضعیت نارنجی را ممنوع کرده برگزاری این مراسم‌ها در فضای باز بلا مانع است و در وضعیت زرد برگزاری مراسم‌ها در مساجد و حسینیه نیز ممنوع اعلام نشده است.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.