پایان چهارمین جشنواره کشوری بهونه

آئین پایانی چهارمین دوره جشنواره کشوری بهونه در شیراز به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آئین پایانی چهارمین دوره جشنواره کشوری بهونه و چهارمین دوره جشنواره کشوری تولیدات فرهنگی و هنری بهونه که از ۲۰ مهرماه همزمان با یادروز حافظ در قالب شعر و دلنوشته و در زمینه‌های کرونا کادر درمان و سلامت با رویکرد تقدیر از پرستاران و کادر درمان فراخوان داده بود شامگاه سه شنبه بر بستر مجازی در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین، گفت: این رویداد به بهانه روز پرستار برگزار شد تا از دستان پرمهری که هر آنچه در چنته دارند به کسانی که به ویژه این روز‌ها نیازمند آنند هدیه می‌دهند.

مهدی امیدبخش ادامه داد: براستی پرستاران قهرمانان همیشه هستند به ویژه در این روز‌هایی که بیماری کرونا جهان را فراگرفته است.

او افزود: در این چند ماهه که کرونا همه را زمین گیر کرده است به ویژه پویای فرهنگ و هنر را از آن هیاهو، رویکردی دیگرگونه پیدا کرد، این مؤسسه فرهنگی و هنری بهونه به مدیریت علیرضا موسوی توانست آن جنب و جوش‌ها را پاسبانی کند.

امیدبخش بیان کرد: باعث مباهات است که امروز هرچند در سالن خالی هستیم، اما پویایی فرهنگ و هنر را همچنان می‌بینیم و امید داریم که هر چه زودتر بار دیگر آن هیجان و شور را دوباره ببینیم.

علیرضا موسوی دبیر این جشنواره نیز با گرامی داشت زادروز حضرت زینب و روز پرستار با ابراز خرسندی از پایان چهارمین دوره جشنواره کشوری بهونه گفت: ۷۶۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که پس از داوری ۴۲ اثر به داوری نهایی رسیدند.

موسوی جشنواره بهونه را بسیار سربلند دانست و افرود: در این دوره جشنواره ۸ اثر نیز از خارج کشور داشتیم که نشان از جهانی شدن جشنواره دارد.

همچنین در این جشنواره افزون بر رونمایی از لوگوی ویژه جشنواره کشوری بهونه از کتاب جادوی صدا نوشته مهدی مقدر و سمانه کاظمی نیز رونمایی شد.

سمانه کاظمی در رونمایی کتاب خود گفت: تلاش داشتیم تا این کتاب با فرانهادن پا از بازاری بودن کتابی تخصصی در زمینه صداپیشگی و تمرین‌های لازم را برای علاقمندان گرد آوریم.

بر این اساس در بخش دل نوشته منتقدین: دنیا اسکندر زاده از تهران رتبه سوم، معصومه سادات شاکری از نیشابور رتبه دوم و مجتبی صفدری از رشت رتبه اول، در بخش دلنوشته داوران: زهرا ایروانی از نیشابور رتبه سوم، مجتبی صفدری از رشت رتبه دوم و معصومه سادات شاکری از نیشابور رتبه اول شعر داوری: حسین علی کریمی نسب از رشت رتبه سوم، حمیدرضا دالوند از شیراز رتبه دوم و فاطمه صفایی فرد و میکائیل عوض زاده از شیراز به صورت مشترک رتبه اول و شعر منتقدین: میکائیل عوض زاده از شیراز رتبه سوم مریم سهرابی از ممسنی رتبه دوم و محبوبه مهبودی از زرقان رتبه اول را کسب کردند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار