شباهت ساخت کنسول توسط مایکروسافت با ساخت گوشی‌های اپل

مایکروسافت و اپل در ساخت دستگاه‌های جدید خود از کم‌ترین خلاقیت استفاده کرده‌اند اما سرویس‌های اشتراکی این دو شرکت را نجات دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عرضه کنسول‌های جدید شرکت مایکروسافت شباهت بسیار زیادی با عرضه گوشی‌های آیفون در چند سال اخیر دارد چرا که در کنسول‌های جدید این شرکت هیچ طراحی جدید و به خصوصی به کار نرفته است و خرید نسل جدید کنسول‌های این شرکت تجربه جدیدی را به گیمر‌ها نخواهد داد.

به نوعی باید گفت افرادی که گوشی‌های آیفون دارند تا سال‌ها پس از معرفی گوشی جدیدی از این شرکت می‌توانند از گوشی قدیمی خود استفاده کنند و با بروزرسانی حتی برخی از قابلیت‌های گوشی‌های جدید این شرکت را بدست آورند، دقیقا همان چیزی که در نسل جدید کنسول ایکس باکس شاهد آن بودیم و مایکروسافت در این کنسول‌ها هیچ ارتقا چشمگیری را ارائه نکرد و گیمر‌ها می‌توانند همچنان از نسل قبلی کنسول خود استفاده کنند.

رویه شرکت مایکروسافت شباهت بسیار زیادی به بازار‌ها‌ی موبایل دارد چرا که قیمت کنسول این شرکت نیز در حد یک گوشی هوشمند است، شاید حضور سارا باند که یکی از مقامات ارشد T-Mobile بود و الان به عنوان معاون اکو سیستم بازی در مایکروسافت فعالیت می‌کند نیز در این موضوع بی اثر نبوده چرا که وی در سال ۲۰۱۲ با اشتراکی کردن بسیاری از سرویس‌های T-Mobile توانست درآمد بسیار زیادی را برای این شرکت بدست کسب کند و در نسل پیشین کنسول مایکروسافت نیز شاهد معرفی سرویس Xbox Game Pass بودیم که باعث شد افراد زیادی به سمت استفاده از این کنسول کشانده شوند.

 کنسول مایکروسافت

شباهت عملکرد مایکروسافت با سرویس‌های اشتراک ویدئو

سارا باند در این رابطه اعلام کرد که در حال حاضر عملکرد مایکروسافت شباهت زیادی با سرویس‌های پخش فیلو مانند نتفلیکس دارد، اما نحوه کار سرویس Xbox Game Pass بسیار با سرویس‌های پخش فیلم متفاوت است و نسبت به سایر شرکت‌های سازنده کنسول، مایکروسافت رتبه بالاتری دارد چرا که گیمر‌های این شرکت می‌توانند حتی در خیابان و با استفاده از گوشی خود وارد بازی شوند.

علاوه بر این باند معتقد است کنسول ارزان قیمت‌تر شرکت مایکروسافت فروش بسیار خوبی خواهد داشت چرا که گیمر‌ها می‌توانند جدا از کیفیت، به بخش عمده‌ای از امکانات ایکس باکس دسترسی پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۲ دی ۱۳۹۹
به فکر فقیر بیچاره ها هستند که مثل گوشی های اندروید مجبور نباشن دائم تند تند عوضشون کنند
آخرین اخبار