تعیین و تکلیف ساخت و ساز‌های غیرمجاز بافت روستا‌های گلستان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم و خارج از بافت روستا‌های گلستان تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان گفت: با گسترش روستا‌ها و افزایش جمعیت، برخی ساخت و ساز‌ها در اراضی ملی داخل بافت روستا‌ها یا خارج از بافت روستا انجام شده است که بر اساس قانون باید تخریب شود.

هاشمیان افزود: این ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حالی در نوبت اجرای حکم تخریب قرار گرفته که طرح هادی بسیاری از روستا‌های استان با پایان مهلت قانونی آن، نیازمند بازنگری است.
 
او گفت: در جلسه امروز مصوب شد کارگروهی از معاونت عمرانی استانداری، بنیاد مسکن و با حضور نماینده دادستانی مرکز استان تشکیل و حداکثر طی یک ماه ساختمان‌هایی که در خارج حریم روستا و در اراضی ملی بود تعیین تکلیف شود.

رئیس کل دادگستری گلستان بر الزام همه دستگاه‌ها به دریافت اسناد تک برگی برای اموال دولتی تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده تاکنون ۲۹ دستگاه لیست املاک و ساختمان‌های خود را برای دریافت سند کاداستر به ثبت اسناد استان ارائه کرده اند و دست کم ۴۰ دستگاه دیگر هم موظفند تا پایان سال برای گرفتن سند تک برگی کاداستر اقدام کنند.

هاشمیان گفت: ثبت اموال دولتی و انفال در سیستم کاداستر (حدنگار)، دست اندازی و تعرض به بیت المال را کاهش می‌دهد.

رئیس کل دادگستری گلستان در ادامه با انتقاد از تصمیم گیری‌های چندگانه در دستگاه‌های اجرایی گفت: مواردی مانند تعیین چندگانه حریم رودخانه‌ها و سواحل، مردم را سردرگم و گرفتار می‌کند و بهتر است یک بار برای همیشه و بر اساس قانون این موارد تعیین تکلیف و به اطلاع مردم رسانده شود.

هاشمیان از کاهش زمین خواری، جنگل خواری و مرتع خواری هم خبر داد و گفت: تعامل دستگاه‌های اجرایی با دادگستری و نظارت و حساسیت مردم از علل کاهش دست اندازی‌ها به انفال در سال‌های اخیر است.

ساخت وساز‌ها در شهرک افرا حاشیه پارک ملی گلستان و تعیین حریم تالاب گمیشان از دیگر موارد مورد بحث در شصت و چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان بود.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.