ماهواره CSO 2 به فضا پرتاب شد

شرکت Soyuz روز گذشته ماهواره شناسایی CSO 2 را به فضا پرتاب کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته Soyuz یک موشک که حاوی ماهواره شناسایی فرانسوی بود را به فضا فرستاد و به این ترتیب آخرین فضاپیمای سال ۲۰۲۰ به نام این شرکت ثبت شد. موشک مذکور قرار بود در ۲۸ دسامبر پرتاب شود، اما به دلیل وجود شرایط بسیار بد آب و هوایی، پرتاب آن تا روز گذشته به تعویق افتاد، پرتاب این فضاپیما از مرکز فضایی گویانا در فرانسه انجام شد. گفتنی است که یک ساعت پس از پرتاب نیز ماهواره موجود در این موشک در جو رها شد.

ماهواره موجود در این موشک یعنی CSO 2 توسط ایرباس اسپیس و سازمان دفاعی ارتش فرانسه ساخته شده و وزن آن ۳۵۶۲ کیلوگرم است. هدف از ساخت این ماهواره نیز تصویربرداری با وضوح بالا در طول موج‌های مختلف نوری و با استفاده از سنسور مادون قرمز است که باعث می‌شود تصاویر با کیفیت بسیار بالایی در تاریکی گرفته شوند.

ماهواره CSO

هدف از ارسال ماهواره CSO 2 به فضا

این فضاپیما دومین ماهواره از سری CSO بوده که اولین آن‌ها در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد و هنوز یک ماهواره دیگر از این سری باید به فضا پرتاب شود. گفتنی است؛ اولین ماهواره این سری در حال حاضر در فاصله ۸۰۰ کیلومتری از خورشید در حال استفاده است و CSO 2 قرار است در فاصله‌ای بسیار نزدیک‌تر و حدود ۴۸۰ کیلومتری از خورشید مورد استفاده قرار گیرد. ماهواره سوم نیز قرار است در سال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب شود.

شرکت سایوز با پرتاب این ماهواره سومین پرتاب خود در ماه جاری را انجام داد و به این ترتیب این شرکت در سالی که گذشت مسئولیت پرتاب و قرار دادن ۳۶ ماهواره به فضا را داشت. به این ترتیب آخرین تلاش برای پرتاب ماهواره در سال ۲۰۲۰ به اسم شرکت سایوز ثبت شد و این پرتاب صد و چهاردهمین تلاش برای پرتاب ماهواره در سال ۲۰۲۰ بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار