فرمانده تروریست‌های آمریکایی: به‌دنبال جنگ با ایران نیستیم

کنت مکنزی با اینکه از مأموریت دو بمب‌افکن آمریکایی بر فراز آب‌های خلیج فارس خبر داد، بار دیگر مدعی شد کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کنت مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکایی در منطقه، امروز (چهارشنبه) بار دیگر مدعی شد کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست و از مأموریت دو بمب‌افکن آمریکا بر فراز آب‌های خلیج فارس خبر داد.

او در حالی که این خبر را اعلام می‌کرد گفت اکنون مأموریت ۳۶ ساعته این دو بمب افکن «ب-۵۲» به اتمام رسیده است.

فرمانده تروریست‌های سنتکام مدعی شد هدف از این مأموریت «نمایش آمادگی کشورش برای مقابله با هرگونه تهاجم به آمریکایی‌ها یا منافع این کشور بوده» و آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست.

مکنزی در ادامه در سخنانی ادعایی مطرح کرد: «آمریکا همچنان به استقرار در منطقه ادامه می‌دهد تا با هرگونه دشمن احتمالی به مقابله بپردازد. همچنین می‌خواهیم این پیام را واضح برسانیم که آماده پاسخ به هرگونه تجاوز به آمریکایی‌ها یا منافعمان در منطقه هستیم.»

او سپس باردیگر ادعای پیشین خود را مطرح کرده و گفت: «ما به دنبال جنگ و درگیری نیستیم، اما نمی‌خواهیم توانایی‌های ما در اقدام متقابل و دفاع از نیرو‌ها و منافعمان کوچک شمرده شود.»

هفته گذشته نیز فرمانده تروریست‌های سنتکام در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی نیوز، مدعی بود «کشورش به دنبال درگیری با ایران نیست.»

او در بخشی از این مصاحبه گفته بود: «به اعتقاد من در حال حاضر خطر بسیار بالاست. اما می‌خواهم تاکید کنم به دنبال درگیری و جنگ با ایران نیستیم.»

فرمانده تروریست‌های سنتکام ماه گذشته نیز مدعی شد «ایران رفتار‌های مخربی در منطقه از خود نشان داده و به تازگی میزان این رفتار‌ها افزایش یافته است.»

فرمانده سنتکام در همان زمان نیز مدعی بود کشورش به دنبال جنگ با ایران نیست، سیاست فشار حداکثری از جنبه نظامی اعمال نمی‌شود تنها جنبه دیپلماتیک و اقتصادی دارد.

به گفته او چناچه ایران با آمریکا رفتاری تنش‌زا داشته باشد «سرانجام خوشی برایش نخواهد بود.»

دربخشی دیگر از سخنانش فرمانده تروریست‌های سنتکام درباره حملات اخیر به سفارت بغداد نیز اظهاراتی را مطرح کرد.

مک‌کنزی در این باره گفت: «ما نگرانی خود را به دولت عراق ابراز کرده و به دعوتشان در آنجا حضور داریم. آنها مسئولیت محافظت از ما را بر عهده دارند.»

روز یکشنبه هفته گذشته شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در عراق اعلام کرد چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه الخضراء (سبز) بغداد، پایتخت عراق شلیک شده و سامانه ضدموشکی مستقر در این سفارت‌خانه فعال شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار