ساخت ایستگاه راه‌آهن خاوران با سرعت در حال اجراست

فرماندار تبریز گفت: ساخت ایستگاه راه آهن خاوران با وجود مشکلات مالی با همکاری شهرداری منطقه ۹ تبریز با سرعت و تمام توان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بهروز مهدوی فرماندار تبریز گفت:این ایستگاه در مسیر خط آهن تبریز - میانه قرار داشته و عملیات ریل گذاری در حد فاصل بستان‌آباد تا خاوران نیز در حال انجام است.

او با قدردانی از همکاری و همراهی شهردار منطقه ۹ در ارتباط با عملیات اجرایی پروژه ایستگاه راه آهن خاوران افزود: این ایستگاه مسیر ریلی بستان آباد تا ایستگاه راه آهن تبریز را به هم متصل می‌کند و می‌تواند نقش بسزایی در جلب رضایت مسافران حمل و نقل ریلی در این منطقه ایفا کند.

او با بیان اینکه از شهرک خاوران به عنوان شهرکی نوپا با عناوین مدرن و هوشمند یاد می‌شود گفت: در سایر مناطق شهرداری کلانشهر تبریز اگر گلایه‌ای از نظر علم جدید شهرسازی، توسعه شهری و شهر هوشمند وجود دارد، به دلیل محدودیت‌هایی است که از حیث جانمایی غیراصولی و تغییر زیرساخت ها، اماکن گردشگری، میراث فرهنگی و حاشیه نشینی مطرح است و این موضوعات در این منطقه وجود ندارد.

فرماندار تبریز با مهم ارزیابی کردن جانمایی خدمات عمومی در آینده این شهرک بر اساس طرح‌های مصوب یادآوری کرد: اکثر شهرک‌هایی که اخیرا احداث شده اند برخلاف طرح‌های مصوب شکل گرفته اند و همین امر زمینه را برای عدم مدیریت صحیح بحران‌ها و بروز اتفاقات ناگواری که در اثر وقوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی مانند زلزله، آتش سوزی و ... روی می‌دهد، فراهم می‌کند.

مهدوی گفت: تمامی راه‌های مورد نیاز برای رسیدن به شهر هوشمند و مدرن باید بر اساس GIS پیاده شود و خدمات عمومی مانند مراکز آموزشی، درمانی، فرهنگی و تجاری بر اساس طراحی سیستم و نیاز‌های جمعیتی ارائه شود و بر اساس تقاضای افراد نباشد.

اوادامه داد: مراجعات مردمی برای اخذ مجوز‌های ساخت و سایر امور باید بصورت غیرحضوری و بر اساس زیرساخت‌های مجازی باشد و در این راستا ضروری است سامانه‌های لازم طراحی شده و تمام درخواست‌های شهروندان بر اساس ضوابط سیستمی تعریف شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

او  با ابراز خرسندی از راه اندازی بانک اطلاعاتی املاک شهرک خاوران تاکید بر اینکه اقداماتی از این قبیل، اجازه هیچگونه تخلفی را به سودجویان در سطح حوزه نخواهد داد، اظهار داشت: در شهرک خاوران هیچگونه پرونده ماده ۱۰۰ متصور نیست چرا که اطلاعات و سیستم موجود برای این منظور طراحی شده است و هر اقدامی بر خلاف ضوابط و مقررات، این شهرک را از مسیر هوشمند سازی منحرف می‌کند.

فرماندارتبریز افزود: امید است در مرحله عمل هم بیش از پیش پیشرفت‌ها و تحقق برنامه‌های شهر هوشمند در این شهرک مطابق با استاندارد‌های جهانی و پارامتر‌های لازم باشد تا این شهرک به عنوان الگو در سطح کشور معرفی شود

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار