استفاده ۱۰۰ میلیون کاربر از ویندوز ۷ یک سال پس از پایان پشتیبانی

تقریباً یک سال است که مایکروسافت پشتیبانی گسترده خود از ویندوز ۷ را خاتمه داده، ولی با این حال هنوز هم کاربران بسیاری از این ویندوز استفاده می‌کنند.

 به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰، ویندوز ۷ به پایان دوره پشتیبانی طولانی مدت خود رسید. پس از این مرحله، فقط مشتریان تجاری و کسانی که مایل به پرداخت قیمت‌های بالا هستند، توانسته اند ESU دریافت کنند. در ماه اوت گذشته، این سیستم عامل تقریباً در یک چهارم همه دستگاه‌ها یافت می‌شد و با نزدیک شدن به اولین سالگرد، تعداد کاربرانش آنچنان که انتظار می‌رفت کاهش پیدا نکرده است.


بیشتر بخوانید


طبق آمار ویندوز ۷ در ماه نوامبر ۱۷.۶ درصد سهم بازار داشت، این جدیدترین اطلاعات ثبت شده در ماه است که تقریباً یک درصد نسبت به اکتبر افزایش دارد. در همین حال، ویندوز ۱۰، سهمی ۷۵ درصدی از بازار را به خود اختصاص داده است. به نظر می‌رسد گیمر‌ها نسخه جدیدتر ویندوز را ترجیح می‌دهند.

استفاده ۱۰۰ میلیون کاربر از ویندوز ۷ یک سال پس از پایان پشتیبانی

سازمان تجزیه و تحلیل دیجیتال دولت ایالات متحده، که گزارش دهنده بازدید کنندگان کل وب سایت‌های ایالات متحده در ۹۰ روز گذشته است، نشان داد که ۱۸.۹ درصد کاربران از ویندوز ۷ و ۷۵.۸ درصد از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، یعنی حداقل ۱۰۰ میلیون نفر هنوز استفاده از ویندوز ۷ را ترجیح می‌دهند.

استفاده ۱۰۰ میلیون کاربر از ویندوز ۷ یک سال پس از پایان پشتیبانی

ماه آینده شاهد افزایش قیمت ESU‌ها خواهیم بود. کسانی که از Windows 7 Enterprise استفاده می‌کنند ۵۰ دلار برای هر دستگاه پرداخت می‌کنند در حالی که قیمت Windows 7 Pro برای هر دستگاه ۱۰۰ دلار است. در سال آینده قیمت‌ها دوباره دو برابر می‌شوند، بنابراین سال آینده شاهد کاهش استفاده از ویندوز ۷ خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۸ دی ۱۳۹۹
من که راحت نصب می کنم و هیچ پولی هم پرداخت نمی کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۸ ۱۶ دی ۱۳۹۹
یادش بخیر وقتی کلاس کامپیوتر میرفتیم با همین ویندوز ۷ کار می کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
خدایی راحت تر از بقیه ویندوز هاست
آخرین اخبار