ماموریت‌های مهم فضایی در سال ۲۰۲۱ / فرود اولین هلی کوپتر در مریخ به کمک کاوشگر Perseverance

ماموریت‌های مهم فضایی که در سال ۲۰۲۰ ناتمام ماندند، در سال جاری تکمیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به گفته توماس زوربوچن، مدیر اداره ماموریت علمی ناسا، گرچه در سال ۲۰۲۰ برخی از برنامه‌های علمی را به علت بیماری کرونا طبق برنامه پیش نرفت و به تعویق افتاد، اما سال ۲۰۲۱ می‌تواند سال بسیار خوبی در ضمینه اکتشافات فضایی باشد به نحوی که امثال آن را که کمتر دیده‌ایم. این ماموریت‌ها شامل چندین ماموریت مریخی، تلسکوپ‌های جدید و برنامه‌هایی برای بازگشت انسان به ماه تا سال ۲۰۲۴ است. کاوشگر خورشیدی پارکر در ماه ژانویه در نزدیکترین فاصله با خورشید قرار گرفت. ماموریت OSIRIS-REx پس از جمع‌آوری موفقیت آمیز نمونه سیارک بنو در نزدیکی زمین، سفر بازگشت خود را به مدت دو سال به زمین آغاز خواهد کرد. دانشمندان نمونه‌های برگشت داده شده از سیارک ریوگو توسط ماموریت Hayabusa2 ژاپن را نیز مورد بررسی و مطالعه قرار خواهند داد.


بیشتر بخوانید


در حالی که بیماری کرونا اجرا و پیشرفت برخی از ماموریت‌ها را به تاخیر می‌اندازد، اما برخی دیگر همچنان در به کار خود ادامه می‌دهند، مخصوصا ماموریت‌هایی که در فضا حضور دارند. ماموریت‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ اجرا شود:

کاوش در مریخ به روش‌های جدید

در سال ۲۰۲۰  سه ماموریت مریخی به نام Tianwen-1 چین، کاوشگر Hope امارات متحده عربی و مریخ نورد Perseverance ناسا انجام شد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱ نیز کشف‌های جدیدی انجام دهند. این سه ماموریت از ترازی بین مریخ و زمین که هر ۲۶ ماه یک بار اتفاق می‌افتد، استفاده کردند و امکان سفر سریع‌تر و کارآمدتر را هنگام قرار گرفتن دو سیاره در یک طرف خورشید فراهم می‌کنند.

انرژی هسته ای مریخ نورد perseverance آماده برای پرتاب - سیم پو | دنیای  فناوری و تکنولوژی

کاوشگر Hope به دور مریخ خواهد چرخید و این اولین باری است که امارات متحده عربی به دور مریخ می‌چرخد. این کاوشگر به مدت یک سال مریخ (معادل ۶۸۷ روز روی زمین) در مدار خواهد ماند تا داده‌های مربوط به جو مریخ را جمع آوری کند. کاوشگر Tianwen-1 که نام او به معنی جستجوی حقیقت آسمانی است، اولین ماموریت چین به مریخ است. این کاوشگر قبل از فرود روی سطح مریخ، به دور سیاره خواهد چرخید، با این امید که بتواند اطلاعات مهمی در مورد خاک مریخ، ساختار زمین شناسی، محیط، جو و نشانه‌های آب را جمع آوری کند.

ماموریت دو ساله Perseverance نیز آغاز خواهد شد. این مریخ نورد یک سطح صاف و خوب برای فرود هلیکوپتر Ingenuity پیدا خواهد کرد و پس از فرود این بالگرد هنگامی که کاوشگر روی سطح نشست، Perseverance به یک مکان امن از راه دور می‌رود و با استفاده از دوربین های خود پرواز Ingenuity را مشاهده و ضبط می‌کند.

کاوش در سیارات فراخورشیدی

تلسکوپ فضایی جیمز وب که قرار است در ماه اکتبر به فضا پرتاب شود، رصدخانه بزرگ فضایی بعدی ناسا خواهد بود. با این حال پرتاب تلسکوپ در طول سال‌ها چندین بار به تاخیر افتاده و تحت فشار قرار گرفته است و به دلیل بیماری کرونا ممکن است با تاخیرهای بیشتری روبرو شود. تاریخ جدید پرتاب ۳۱ اکتبر ۲۰۲۱ است. این تلسکوپ از گویان فرانسه پرتاب می‌شود.

بر اساس اعلام این آژانس، پیش از این قرار بود در مارس ۲۰۲۱ راه‌اندازی شود، اما با همه‌گیر شدن بیماری کرونا به تاخیر افتاد. این تلسکوپ به سوالات مربوط به منظومه شمسی پاسخ خواهد داد، سیارات فراخورشیدی را با روش‌های جدید مطالعه می‌کند و عمیق‌تر از آن‌چه که قبلا توانسته‌ایم مشاهده کنیم.

این تلسکوپ مجهز به آینه‌ای است که ۲۱ فوت و ۴ اینچ امتداد دارد. این یک طول عظیم است که به شما این امکان را می‌دهد تا پس از قرار گرفتن تلسکوپ در فضا، نور بیشتری را از اشیایی که مشاهده می‌کند جمع کند. هرچه آینه بتواند نور بیشتری جمع کند، جزئیات بیشتری از تلسکوپ می‌تواند مشاهده کند. طی این بررسی ۱۰ ساله، انتظار می‌رود این دوربین ۲۰ میلیارد کهکشان را تصویربرداری کند.

۳ ماموریت مهم فضایی در سال ۲۰۲۱

ماموریت جدید فضایی آرتمیس

برنامه آرتمیس که می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ اولین زن و مرد بعدی را روی ماه بفرستد، سال گذشته علی رغم بیماری کرونا، پیشرفت بزرگی کرد. در سال ۲۰۲۱ احتمالا شاهد پیشرفت‌ها و نقاط عطف بیشتری برای این برنامه خواهیم بود. نقاط عطف دستیابی به برنامه آرتمیس تاکنون شامل معرفی توافق‌نامه آرتمیس و امضا توسط سایر کشورها است. تکمیل مرحله اصلی موشک SLS و کپسول خدمه Orion که فضانوردان آرتمیس را به فضا منتقل می‌کند به پیشرفت در ایستگاه قمری Gateway که به فضانوردان کمک می‌کند تا روی ماه فرود بیایند، کمک می‌کند.

اولین تیم متشکل از ۱۸ فضانورد آرتمیس نیز اعلام شد و این یک گروه متنوع است که شامل تعدادی تازه وارد به ناسا و همچنین کهنه سربازان پرواز فضایی است. فضانوردان با تمرکز بر انجام علوم تجربی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد منشا آب در ماه از جمله اهداف علمی دیگر، این ماموریت خواهد بود. در حالی که اولین ماموریت آرتمیس در نوامبر ۲۰۲۱ یک آزمایش پرواز بدون سرنشین خواهد بود، آرتمیس دوم در ماه آگوست سال ۲۰۲۳ با سرنشین به ماه پرواز خواهد کرد. این ماموریت‌ها راه را برای آرتمیس سوم هموار می‌کنند.

۳ ماموریت مهم فضایی در سال ۲۰۲۱

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۹ تير ۱۴۰۰
ما موشک ساختیم امریکاییها هم موشک ساختن .چشمانمان را بازنر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۷:۵۶ ۲۵ دی ۱۳۹۹
بفکر ساخت رادیو تلسکوپ‌های بزرگ و بررسی فضا و کیهان از کشور خودمان باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزندی از زاگرس مرکزی
۱۷:۲۴ ۲۵ دی ۱۳۹۹
ساخت مجموعه های بزرگ از رادیو تلسکوپ‌های ملی را در رشته کوههای البرز و زاگرس و کویرهای مرکزی و دشت لوت و کویر پیگیری کنید تا ما هم همپای جهانیان از دانش فرا دست ها و دور دستها با خبر باشیم و چشمان ایران میلیاردها کیلومتر دورتر را نیز بتواند رسد کند.
آخرین اخبار