در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پرداخت نکردن عوارض در آزادراه تهران - شمال مشکل ساز شد/ سرمایه گذاران گله‌مند هستند

مدیر کل نگهداری آزادراه‌ها گفت: پرداخت نکردن عوارض در آزادراه تهران - شمال باعث شده دریافت عوارض به صورت دستی انجام شود.

عباس بیات سرمدی مدیرکل نگهداری و ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از ۹ آزادراه که عوارض آن به صورت الکترونیکی دریافت می‌ضود، تنها در قطعه اول آزادراه تهران _ شمال دریافت عوارض به صورت دستی انجام می‌شود، گفت: در ۸ آزادراه‌ کشور سیستم دریافت عوارض به صورت الکترونیکی و از طریق ETC صورت می‌گیرد اما با توجه به مشکلاتی که در آزادراه تهران _ شمال وجود دارند با وجود آنکه این آزادراه مجهز به دستگاه‌های الکترونیکی است اما دریافت عوارض همچنان به صورت دستی و از طریق کارت بانکی انجام می‌شود.

بیات سرمدی اظهار کرد: متاسفانه علی رغم آنکه تاکنون چندین بار اعلام کرده‌ایم که کاربران عوارض خود را پرداخت کنند و رئیس پلیس راهور هم به این موضوع ورود کرده اما هنوز در دریافت عوارض در این قطعه با مشکل مواجه هستیم.

مدیر کل آزادراه‌های کشور با بیان اینکه واقعیت آن است که سرمایه گذار کماکان اعلام عدم رضایت می‌کند و با وجود آنکه بخش خصوصی در این پروژه‌های عظیم سرمایه‌گذاری کرده اما بازگشت سرمایه برای آنها هنوز به صورت کامل صورت نگرفته است، افرود: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در این زمینه بتوانیم بخش خصوصی را راضی نگه داریم و تاکنون هم پلیس راهور اقدام به اعمال قانون کرده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

او توضیح داد: امیدواریم هر چه سریعتر قانون عوارض شناور و مالیات بر ارزش افزوده در مجلس برای این بخش تصویب شود تا بخشی از این مشکلات در حوزه پرداخت عوارض برطرف شود.

بیات سرمدی بیان کرد: پرداخت عوارض به صورت شناور به این صورت است که ماهانه در صورت عدم پرداخت عوارض توسط کاربران ۲ درصد بر نرخ جریمه آنها افزوده می‌شود و این موضوع کمک می‌کند که سرمایه‌گذار حداقل سالیانه در صورت عدم پرداخت عوارض از سوی کاربران ۲۴ درصد سود دریافت کند.

مدیر کل آزاد راه‌های کشور تاکید کرد: اما متاسفانه شرایط کنونی در حوزه عوارض به این صورت است که اگر کاربری عوارض خود را پرداخت نکند ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان نرخ جریمه برای او لحاظ می‌شود و بعد از سه سال هم همان ۴۰ هزار تومان است و هیچ نرخ سودی به جریمه اضافه نمی‌شود و این مشکل همچنان در این حوزه وجود دارد.

بیات سرمدی  با بیان اینکه درصد قابل توجهی از مشکلاتی که در حوزه پرداخت عوارض داشتیم حذف شده است، گفت: برخی از این مشکلات باز می‌گردد به زمان کمی که کاربران آزاد راهی داشتند که ظرف ۴۸ ساعت باید عوارض را پرداخت می‌کردند؛ بنابراین زمان تعیین شده در اتاق بانکی ما برای تراکنش‌های موجود در برخی مواقع با مشکل مواجه می‌شد‌.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: بنابراین، این مشکل برای برخی از کاربران ایجاد می‌شد و البته درصدی که این مشکل را داشتند به گونه‌ای بود  که هم از کیف پول آنها پول کسر می‌شد و هم جریمه می‌شدند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار