در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشدید آلودگی هوا در کلان شهر‌ها

کارشناس هواشناسی گفت: از روز چهارشنبه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، پیک دوم آلودگی هوا را در بسیاری از کلان شهر‌ها خواهیم داشت.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: براساس تحلیل‌ آخرین نقشه‌های هواشناسی، امشب در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش باران و وزش باد و در نقاط سردسیر بارش برف رخ خواهد داد.

او ادامه داد: فردا هم در این مناطق بارش پراکنده خفیف پیش بینی می‌شود و دریای  خزر تا ظهر سه شنبه مواج است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد:  در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد خاک پیش بینی می‌شود .

ضیائیان تصریح کرد: تنگه هرمز و دریای عمان نیز در این مدت مواج است و در سایر مناطق کشور تا پایان هفته جوی آرام خواهیم داشت.

او با تاکید بر اینکه تا چند روز آینده همچنان شاهد پایداری جو و تشدید آلودگی هوا خواهیم بود گفت: بسیاری از شهر‌های کشور به ویژه تهران، کرج، قم، قزوین، مشهد و اصفهان شاهد افزایش آلاینده‌های جوی خواهند بود.

ضیائیان تصریح کرد: در صورتی که منبع آلاینده‌های هوا کنترل نشود، شاخص آلودگی هوا همچنان پایدار خواهد ماند .

او ادامه داد: منابع آلاینده‌های هوا ممکن است تغییر کند، اما تا زمانی که این آلاینده‌ها وجود داشته باشد احتمال دارد شاخص آلودگی هوا بیشتر شود و حتی در کلان شهرها همانند تهران به ۲۰۰ هم برسد.

ضیائیان تاکید کرد: هشدار هواشناسی درباره افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت صادر شده است.

او  درباره  وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: فردا آسمان تهران صاف گاهی همراه با وزش باد است. بیشترین دمای تهران به ۱۰ درجه و کمترین آن به منفی یک درجه می رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۵ دی ۱۳۹۹
دولت محترم در خواب است . استانداری تهران درخواست ۲ روز تعطیلی کرد ولی عزیزان انگار نه انگار .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۵ دی ۱۳۹۹
تعطیلی پنج شنبه ها
آخرین اخبار