کرمی عنوان کرد؛

با نگاه سطحی و ساده بینی، مواد مخدر مهار نمی‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با نگاه سطحی و ساده بینی نمی‌توان معضل مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن را کنترل و مهار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی در ششمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری استان که با حضور مسئولان دستگاه‌های عضو در سازمان بهزیستی فارس تشکیل شد، اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، به‌عنوان اولین اولویت در بین آسیب‌ها قرار دارد.

او ضمن اشاره به خسارت‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در ابعاد مختلف بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، افزود: اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان یک عامل مُخل در سلامت فردی و اجتماعی آسیب‌های زیادی را به جوامع تحمیل می‌کند.

کرمی گفت: با نگاه سطحی و ساده بینی نمی‌توان معضل مواد مخدر و آسیب‌های ناشی از آن را کنترل و مهار کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: علی‌رغم داشتن قوانین، راهبرد و برنامه‌های مؤثر در امر مبارزه همچنان با کاستی مواجه ایم و از رضایتمندی کامل از سوی مردم برخوردار نیستیم.

او در ادامه ضمن انتقاد به عدم اجرای کامل برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر توسط برخی از دستگاه‌ها گفت: ضعف در تحقق برنامه‌ها و اجرایی نشدن کامل مصوبات و نداشتن دغدغه و عملکرد ناچیز برخی از دستگاه‌ها در مبارزه جدی با معضل مواد مخدر، اثربخشی تمامی فعالیت‌های مؤثر صورت پذیرفته در این عرصه را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.

کرمی دغدغه مستمر نسبت به اعتیاد را مهم برشمرد و بیان کرد: اعتیاد، قلب توسعه پایدار یعنی سرمایه انسانی اعم از نوجوانان و جوانان، شاغلین، افراد تحصیل‌کرده و بانوان را مورد هدف قرار داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: باید تمامی دستگاه‌ها در برابر تهدید مواد مخدر و روان‌گردان‌ها به‌عنوان اولین اولویت آسیب‌های اجتماعی با قدرتمندی بیشتر در صحنه عمل وارد شوند.

او در تکمیل سخنان خود گفت: ما انتظارمان این است که همه دستگاه‌ها سهم خود را نسبت به این مسئله بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار