امضای پیمان ابراهیم از سوی سودان

سودان از امضای پیمان ابراهیم به منظور عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، سودان امروز، چهارشنبه اعلام کرد «پیمان ابراهیم» را به منظور هموار ساختن مسیر برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به امضا رسانده است.

طبق بیانیه‌ای که از سوی دفتر نخست وزیری سودان منتشر شده، «ناصردالدین عبدالباری» امروز چهارشنبه این توافقنامه را با «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا به امضا رساند.

همچنین بر اساس نشریه تایمز اسرائیل، این اقدام در زمانی صورت گرفته که استیون منوچین، به خارطوم، پایتخت سودان سفر کرده است. منوچین نخستین مقام ارشد آمریکایی است که از زمان برداشته شدن نام این کشور از فهرست کشور‌های حامی تروریسم به این منطقه سفر کرده است.

استیون منوچین رئیس خزانه داری آمریکا اوایل امروز چهارشنبه برای اولین بار وارد سودان شد. در این سفر از منوچین بخاطر حذف سودان از لیست کشور‌های حامی تروریسم تشکر شد و آن‌ها همچنین در مورد روابط دو جانبه بین آمریکا و سودان در زمینه‌های مالی و سرمایه گذاری گفتگو کردند.

صبح امروز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند وزیر خارجه آمریکا دستور حذف نام سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم را امضا کرده است.

مایک پمپئو در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: پس از ماه‌ها مذاکره، دستور حذف سودان از فهرست کشور‌های حامی تروریسم را با تضمین پرداخت غرامت به آمریکایی‌های قربانی تروریسم و خانواده‌های آن‌ها امضا کردم.

وزیر خارجه آمریکا ره آورد چنین اقدامی را برای سودان مثبت توصیف کرد و نوشت برای هر نسل، فرصت آزادی تنها یک بار به وجود می‌آید. وی حضور خود در نخستین پرواز مستقیم از اراضی اشغالی به سودان در اواخر ماه اوت را افتخاری بزرگ دانست و از سازش دولت خارطوم با رژیم صهیونیستی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار