۱.۵ درصد دانش آموزان بوشهری با بسته‌های خودآموز درس می‌خوانند

معاون اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: ۱.۵ درصد دانش آموزان استان به آموزش‌های حضوری، مجازی و تلویزیونی دسترسی ندارند که بسته‌های خودآموز در اختیارشان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین دُرتاج معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: با تجه به شرایط حاکم بر کل کشور به علت شیوع کرونا، از آغاز سال تحصیلی کلاس‌ها به شیوه‌های مختلفی برگزار شده‌اند که بیشترشان به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد هستند.

او ادامه داد: معتقدیم هیچ روشی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود، اما در شرایط کنونی راهی غیر از آموزش غیرحضوری و مجازی نداریم.

معاون اداره کل آموزش و پرورش بوشهرافزود: باتوجه به محتوا‌های تولید شده رضایت نسبی از این روش آموزشی وجود دارد و حتی شبکه شاد هم که ابتدا مشکلاتی داشت الان شرایط بهتری دارد به طوری که بسیاری از همکاران بیشتر از همین شبکه برای تدریس بهره می‌برند و با توجه به امتیاز‌هایی که نسبت به دیگر پیام رسان‌ها دارد، برخی از معلمان فقط از این بستر استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


درتاج درباره کلاس‌های حضوری نیز گفت: قبل از اینکه ستاد مبارزه با کرونا محدودیت‌هایی برای برخی فعالیت‌ها ایجاد کند با توجه به اینکه کلاس‌های حضوری در گروه ۳ دسته بندی مشاغل قرار می‌گرفت، حدود ۱۹ درصد دانش آموزان از کلاس حضوری استفاده می‌کردند. زیرا در شروع سال تحصیلی ملاک برگزاری کلاس حضوری، رعایت دستور‌های بهداشتی، فاصله گذاری و کاهش تراکم جمعیت بود.

او عنوان کرد: تعداد زیادی از دانش آموزانی که آن زمان از آموزش حضوری بهره می‌بردند دانش آموزان شاخه فنی وحرفه‌ای و کارودانش بودند که آموزش و آزمون دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد‌های مهارتی‌شان باید به شکل حضوری انجام می‌گرفت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهربا اشاره به اینکه ۸۵ درصد دانش آموزان استان آموزش مجازی دریافت می‌کنند، ادامه داد: تعدادی از دانش آموزان هم از مدرسه تلویزیونی ایران برای فراگیری درس‌ها استفاده می‌کنند و ۱.۵ درصد نیز که به آموزش تلویزیونی، حضوری و مجازی دسترسی ندارند، برایشان بسته‌های آموزشی و خودآموز تهیه شده ودر اختیارشان گذاشته شده است.

درتاج همچنین با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در زمینه قبولی کنکور بهبود یافته است، بیان کرد: سال ۹۸، استان بوشهر در میزان قبولی داوطلبان کنکور رتبه ۱۵ را داشت، اما در سال ۹۹، با چهار پله صعود در جایگاه یازدهم قرار گرفت و در گروه‌های آزمایشی مختلف افزایش پذیرش قابل قبولی داشتیم.

او گفت: از ۲۲ هزار و ۴۲۲ نفری که در آزمون سراسری سال ۹۹ نام نویسی کردند، ۵ هزار و ۸۵۶ نفر قبول شدند یعنی ۲۷.۳۲ درصد داوطلبان توانستند به دانشگاه راه یابند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.