افزایش ایمنی و کاهش تصادفات با جداسازی خطوط رفت و برگشت گردنه اسدآباد

فرماندار اسدآبادگفت:جداسازی خطوط رفت و برگشت گردنه موجب ایمنی خودروهای در حال تردد در گردنه اسدآباد می شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  گردنهٔ اسدآباد یکی از گردنه های معروف کشـور است و این گردنه با ارتفاع ۲ هزار و ۲۴۱ متر بین استان های همدان و کرمانشاه واقع شده است.

این مسیر از پر ترافیک ترین جاده های غرب کشور و یکی از محورهای برفگیر و حادثه خیز است و هر ساله شاهد بروز حوادث تلخی در این گردنه هستیم که فوت و جراحت شدید رانندگان و سرنشین خودروها هنگام تصادف ، بخشی از این حوادث هستند.

اتصال استان های دیگر به غرب کشور،تردد میلیونی زائران اربعین و ترانزیت بار به وسیله خودروهای سنگین تنها بخشی از پتانسیل های این محور است و علاوه بر این ظرفیت ها ، قابلیت های پنهان دیگری نیز در این مسیر وجود دارد که تا به حال کمتر بدان پرداخته شده است.

اخیرا و با پیگیری های انجام شده شاهد نصب نیوجرسی های سیمانی در این نقطه هستیم که باعث کاهش تصادفات رخ به رخ می شود.

در رابطه با همین موضوع دو گفت و گوی جداگانه با مدیرکل راهداری استان و فرماندار اسدآباد انجام داده ایم.

صادقی راد,مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در این رابطه گفت:تعریض یا ایجاد تونل در گردنه جزو طرح های ملی است اما راه حلی مثل نصب نیوجرسی یک طرح خوب برای کاهش تصادفات و به طبع حوادث جاده ای است.

او ادامه داد: اکنون نصب نیوجرسی و نوسازی روشنایی دو کار مهمی است که انجام می شود ومسئولان اسدآباد زحمات زیادی برای این کار متحمل شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بیان کرد:هدف ما این بود طرح آغاز و اعتبارات آن نیز جذب شود و نصب نیوجرسی قطعا باعث کاهش حوادث می شود.

صادقی راد گفت: نیوجرسی ها قابلیت نصب سیستم روشنایی را نیز دارند که همزمان با مستقر کردن بر روی آنان قرار می گیرد.

او همچنین گفت: تنها پیمانکار نیوجرسی استان در چند نقطه مشغول کار است و از لحاظ مالی به صرفه نیست از با پیمانکاران استان های دیگر برای این کار قرارداد بسته شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اضافه کرد: به پیمانکار سفارش اکید کرده ایم اسدآباد را در اولویت نصب نیوجرسی قرار دهد.
صادقی راد تاکید کرد: تمام گردنه  به نیوجرسی مجهز خواهد شد.

کتابی,فرمانداراسدآباد نیز در این رابطه گفت:بحث فنی استقرار نیوجرسی از قبل مورد مطالعه قرار گرفته است.

 او تصریح کرد:نصب تونل نیز نیاز به مطالعات گسترده ای دارد و باید ببینیم از لحاظ خاک شناسی این مسیر پتانسیل نصب تونل را دارد یاندارد.

کتابی در ادامه گفت: نیوجرسی باعث کاهش تصادفات رخ به رخ می شود که از قضا همین مورد اصلی‌ترین دلیل حوادث تلخی همچون فوت و جراحت شدید ناشی از تصادفات اسـت.

او همچنین گفت: روشنایی این محور نیز همزمان با نصب نیوجرسی ها اصلاح و نوسازی خواهد شد.

فرمانداراسدآباد همچنین گفت: قطعا مکان هایی برای تردد خودروهای امدادی در زمان های بحرانی پیش بینی شده است.

کتابی اعتبار اجرای طرح نصب نیوجرسی در گردنه اسداباد را حدود ۱۰ میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد این طرح در فصل بهار سال آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.