فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا مطرح کرد؛

حمایت از شهرداری برای جلوگیری از شهر فروشی/ افتتاح کنار گذر جنوبی تهران در آینده نزدیک

سردار محمد گفت: از شهرداری تهران برای جلوگیری از شهر فروشی و تراکم فروشی حمایت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در مراسم افتتاح فاز ۲ بزرگراه شهید نجفی رستگار به طول ۴.۸۷۰ کیلومتر با بیان اینکه همواره از حمایت‌ و کمک‌های شهرداری تهران تقدیر می‌کنیم، گفت: امروز پروژه شارباغ با حضور شهردار تهران و اعضای شورای شهر و معاون‌اول رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

او ادامه داد: در یک ماه گذشته پروژه‌های بسیار زیادی را بازدید و افتتاح کرده‌ایم و پروژه شارباغ از جمله پروژه‌های این بخش است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به اینکه این پروژه در فضای زیر زمینی با همکاری راه‌آهن و توسط قرارگاه خاتم الانبیا به طول ۱۰ کیلومتر فضای زیرزمینی با سرعت بسیار بالایی احداث شده و در اختیار مردم جنوب تهران قرار گرفت.

سردار محمد اظهار کرد: پروژه پارک هرندی هم پیش از این برای رفاه حال مردم جنوبی تهران و همچنین ایستگاه برج میلاد از دیگر پروژه‌هایی بود که با کمک شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

او توضیح داد: پروژه شارباغ یک پروژه بسیار مهم در جهت رفاه حال مردم جنوب تهران به بهره برداری رسید؛ چراکه مشکلات بسیار زیادی که به دلیل مسائل اقتصادی در جنوب شهر تهران وجود دارد و مردم با آن پیش از این درگیر بودند.

سردار محمد با بیان اینکه حناچی شهردار تهران تاکنون ۲ منطق را در پیش گرفته است، افزود: شهردار تهران با دید منطقی و فنی شهر فروشی و تراکم فروشی را رفع کرده که البته این موضوع فشار بسیار زیادی را به شهرداری وارد کرده است چرا که منابع مالی شهرداری در این صورت محدود می‌شود.

او تصریح کرد: این مدل، همکاری بسیار زیادی را می‌طلبد و باید برای این چنین مدلی در شهرداری حداکثر همکاری را داشته باشیم تا شهر فروشی، تراکم فروشی و هولوگرام به مشاعات آسیب زیادی وارد نشود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا همچنین درباره آخرین وضعیت کنار گذر جنوبی تهران که تا چند روز آینده با حضور مقامات ارشد کشور به بهره‌برداری می رسد، بیان کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران با سرمایه گذاری ۷۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در آستانه تکمیل است. این آزادراه از جنوب استان های البرز و تهران می‌گذرد، از آبیک قزوین منشعب می‌شود و به سه راه چرم شهر متصل می‌شود.

او با بیان اینکه این آزادراه استراتژیک ۱۶۰ کیلومتر طول دارد، گفت: با تکمیل این آزادراه زمان سفر برای خودروهای سواری دو ساعت و برای خودروهای سنگین یک و نیم ساعت کاهش می‌یابد.

او توضیح داد: این پروژه از آبیک در استان قزوین از محل اتصال با آزادراه کرج- قزوین آغاز شده و پس از عبور از مناطقی چون نظرآباد، هشتگرد و اشتهارد و آزادراه تهران- ساوه را قطع می‌کند تا در نهایت به شهرک صنعتی چرم‌شهر در آزادراه قم- گرمسار متصل شود و تمام بزرگراه‌ها و آزادراه‌های منشعب از پایتخت و استان البرز را به هم متصل می‌کند و وزیر راه و شهرسازی از این پروژه به عنوان یکی از ۳ طرح دولت برای رفع گره ترافیکی تهران _ کرج  یاد کرده است.

محمد بیان کرد: این پروژه به عنوان یک پروژه مهم و بین‌المللی بخش مهمی از جاده ابریشم است که می‌تواند نقش مهمی در کاهش مزاحمت بارهای ترانزیتی برای مردم در استان‌های تهران و البرز داشته باشد.

او اظهار کرد: افتتاح این آزادراه و تکمیل شدن آن با چند طرح بزرگراهی دیگر به توسعه دو کریدور بین‌المللی آزادراهی شرق به غرب و از شمال به جنوب کمک می‌کند تا در کنار احیای دوباره جاده ابریشم، امکان اتصال کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به آسیای میانه نیز فراهم شود. با افتتاح این آزادراه همچنین بار ترافیکی آزادراه قزوین - کرج و کرج - تهران به عنوان دو جاده پرتردد کشور به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار