۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی/ امروز فوتی کرونا در بوشهر ثبت نشد

در حالی که هفته گذشته همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط زرد کرونایی بودند، اکنون هشت شهرستان در شرایط آبی هستند و دو شهرستان در وضعیت زرد باقی مانده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  تا هفته پیش، رنگ‌بندی‌های کرونایی به قرمز، نارنجی و زرد محدود بود اما حالا رنگ آبی هم به آن‌ها اضافه شده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌گوید: در کشور ۴۱۱ شهر با وضعیت زرد داریم، اما میزان بستری در ۱۹۲ شهر از شهر‌های زرد کمتر است. یعنی میزان بستری از دو بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم کمتر و روند نزولی است. به علت مناسب بودن وضعیت بیماری در این ۱۹۲ شهر، رنگ آبی تعریف شد تا اعمال محدودیت‌های کمتری نسبت به شهر‌های زرد صورت گیرد.

دکتر علیرضا رئیسی بیان می‌کند: در شهرهای آبی همه مشاغل با رعایت اصول بهداشتی که اعلام می‌شود، می‌توانند فعالیت کنند. در شهرهای زرد و آبی از این به بعد منع تردد بین شهری وجود ندارد، اما منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ برقرار است.

او عنوان می‌کند: امروز پیشنهادی در زمینه فعالیت مشاغل فرهنگی و آموزشی در مناطق آبی ارائه شد که در دست بررسی است و به زودی به اطلاع می‌رسد.

رنگ بندی کرونایی در استان بوشهر

بر اساس آخرین دسته بندی وزارت بهداشت، هشت شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر یعنی بوشهر، دشتستان، دشتی، دیلم، گناوه، دیر، کنگان و عسلویه در وضعیت آبی قرار دارند. شهرستان‌های تنگستان و جم نیز در شرایط زرد هستند.

هفته گذشته همه شهرستان‌های استان بوشهر در شرایط زرد قرار داشتند.

۸ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی/ امروز فوتی کرونا در بوشهر ثبت نشد

آخرین آمارهای کرونا در بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: اکنون ۸۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۳ نفر از آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته بستری شده‌اند.

دکتر سعید کشمیری افزود: ۱۰ نفر در این مدت با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند.

او ادامه داد: ۲۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه در حال درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: امروز موردی از فوتی کرونا در استان نداشتیم و تعداد جانباختگان همان ۸۴۲ نفر است.

کشمیری گفت: تا کنون ۱۷ هزار و ۷۷۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شده‌اند.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.