بهره برداری از مرحله نخست مرکز جامع سرطان همدان تا پایان امسال

مرحله نخست مرکز جامع سرطان همدان با یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری برای تجهیز دستگاه «سی تی سیمولاتور» و «دزیمتری» تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود.

بهره برداری از فاز نخست مرکز جامع سرطان همدان تا پایان امسالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اظهار داشت: برای مرکز جامع سرطان همدان، ۲ دستگاه پیشرفته شتاب دهنده با انرژی بالا و شتاب دهنده با انرژی پایین خریداری شده بود که تجهیز کامل برای بهره برداری تخصصی از این مرکز نیاز به ۲ دستگاه پیشرفته پزشکی دیگر داشت.

حیدری مقدم افزود: بر همین اساس دستگاه‌های «سی تی سیمولاتور» با ۷۵۰ هزار یورو و «دزیمتری» نیز با ۳۵۰ هزار یورو اعتبار خریداری شد که کار نصب یکی از این دستگاه‌ها ۲ روز پیش پایان یافت.

او با بیان اینکه دستگاه دوم نیز حداکثر تا ۲ هفته آینده در مرکز جامع سرطان همدان نصب می‌شود، بیان کرد: این چهار دستگاه میزان دُز اشعه‌ای که به فرد برای رادیو تراپی وارد می‌شود را با دقت بررسی میکنند، ضمن اینکه تشخیص دقیق محل تزریق برای بررسی میزان اثر نیز از دیگر کارکرد‌های این دستگاه‌های تخصصی پزشکی است.

حیدری مقدم با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار یورور در مجموع برای خرید این ۲ دستگاه هزینه شده است، گفت: خرید و نصب دستگاه «سی تی سیمولاتور» با توجه به شرایط تحریم و مشکلات ناشی از آن در زمینه فعالیت‌های پزشکی، کار بسیار مهم و قابل توجهی بود که با تلاش و پیگیری مسئولان مربوطه انجام شد.

به گفته وی، استفاده از این دستگاه‌ها پس از بررسی کارشناسان انرژی اتمی از نظر نداشتن نشت در اشعه و اخذ تاییدیه‌های لازم در مرکز جامع سرطان همدان آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: نصب و راه اندازی دستگاه‌ها با هدف تسریع روند تجهیز با هدف آغاز فعالیت مرکز و پذیرش بیمار تا پیش از پایان سال، اولویت اصلی مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: علوم پزشکی ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.