اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد با روش‌های نوین

۳۵۰ هزار نفر در استان فارس زیر پوشش کمیته امداد فارس قرار دارند که چهار هزار مددجو در ذیل چتر حمایتی راهبران شغلی برای راه‌اندازی اشتغال پایدار قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس، گفت: ۳۵۰هزار نفر در استان فارس زیر پوشش کمیته امداد فارس قرار دارند که چهار هزار مددجو در ذیل چتر حمایتی راهبران شغلی برای راه‌اندازی اشتغال پایدار قرار گرفته‌اند.

محمد بذرافشان با مقایسه روش‌های گذشته خدمات رسانی این نهاد به محرومان، از ایجاد نگاه‌های نوین در زمینه اشتغال مدجویان خبر داد و بیان کرد: در این روش، نگاه جدید مثل راهبران شغلی وارد موضوع اشتغال شده که می‌تواند از نظر آموزش، مشاوره، تامین نهاده‌ها، خرید محصول موثر باشد.

او با تاکید بر این موضوع که برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد فارس چهارهزار مددجو در ذیل چتر حمایتی راهبران شغلی جهت راه‌اندازی اشتغال پایدار قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: مددجویان کمیته امداد در کشت گیاهان گل خانه‌ای نیز فعال شدند و حتی به صادرات رسیده اند و سالانه به طور متوسط ۱۴هزار فرصت شغلی در کمیته امداد برای مددجویان فراهم می‌شود.

ساخت مسکن خیرساز برای مددجویان

بذرافشان در ادامه با عنوان اینکه مسکن مناسب، معضلی برای مددجویان به ویژه زنان بی‌سرپرست و ایتام شده بود، گفت: امروزه برای تهیه مسکن مددجویان، تمامی زیر ساخت‌ها اعم از زمین، پروانه ساخت، نقشه، اشتراک آب، برق و مصادیق دیگر توسط کمیته امداد تامین می‌شود و برای شفافیت و اعتمادسازی بیشتر خود خیران اقدام به ساخت مسکن می‌کنند که در شهر شیراز تاکنون پنج بلوک در دست اقدام قرار گرفته که دو بلوک آن به بهره‌برداری است.

او تصریح کرد: این موضوع باعث شد که در کل استان این موضوع فراگیر شود. در حوزه عمرانی، دو هزار و خانه‌ای که علمک گاز دارند و نتوانسته‌اند از نعمت گاز بهره‌مند شوند تا آخر دی ماه امسال همه این خانه‌ها صاحب گاز می‌شوند. احداث هشت هزار سرویس بهداشتی و حمام، تکمیل بخشی اعظمی از سه هزار و ۵۰۰ واحد بنیاد مسکن تا آخر امسال از دیگر برنامه‌های کمیته است.

تهیه و تدارک ۵۰۰۰ سری جهیزیه

بذرافشان در خصوص کمک به زوجین نیازمند گفت: در گذشته مبلغی برای ازدواج در اختیار زوجین قرار می‌گرفت، اما از سال۹۸ اهدای جهیزیه با بهترین کیفیت و با استفاده از اجناس ایرانی در دستور کار قرار گرفت و تفاهمی با سپاه فجر و استاندار محترم برای تهیه پنج هزار سری جهیزیه منعقد کردیم که امید است در این حوزه شاهد فعالیت‌های مناسبی خواهیم بود.

او بیان کرد: با شروع سال تحصیلی چهار هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند جهت تدام تحصیل از طریق فضای مجازی تهیه شد و دوهزاروسیله گرمایشی و دوهزار وسیله سرمایشی در زمستان و تابستان در اختیار مددجویان و نیازمندان قرار گرفته است.

پیشتازی استان فارسی‌ها در مشارکت‌های مردمی

بذرافشان تصریح کرد: استان فارسی‌ها در مشارکت برای کمک به هم نوع خودشان در کشور اول هستند. سعی کرده‌ایم تا فرصت‌ها را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم تا برای مردم باشد.

او با اشاره به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در محلات با استفاده از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های مقاومت محله بیان داشت: با راه‌اندازی این مراکز، بخشی از کار‌های کمیته امداد تسهیل می‌شود و آینده خوبی را در این راستا متصور هستیم.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس؛ در شش ماهه امسال کمیته امداد استان فارس در همه فعالیت‌ها رتبه اول کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار