برگزاری جلسه هیئت رئیسه فدراسیون کشتی با حضور برزگر، طالقانی، دبیر و موسوی لارگانی

جلسه‌ی هیئت رئیسه فدراسیون کشتی، امروز (دوشنبه) با حضور اعضاء در محل خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه‌ی هیئت رئیسه فدراسیون کشتی که محور اصلی آن سند راهبری کشتی جمهوری اسلامی ایران بود، رئیس فدراسیون پیرامون طرح‌ها و برنامه‌های تدوین شده در این سند توضیحاتی را با نمایش اسلاید به حاضرین ارائه داد.

در ادامه منصور برزگر در مورد سند راهبردی کشتی گفت: اگر قانون درست پیاده شود خوب است، این سند هم تا هر کجایش پیش برویم کار بزرگی انجام شده است.

وی در مورد کشتی تصریح کرد: یکی از کار‌هایی که می‌تواند به کشتی کمک کند، رایگان کردن هزینه سالن‌های ورزشی برای قهرمانان و کشتی گیران مطرح هر استان است.

برزگر ادامه داد: در زمان گذشته سالن‌هایی در همین تهران مانند سالن توفیق، سالن شهدای هفتم تیر و سالن پناهی از کشتی گیران شهریه نمی‌گرفتند و به صورت رایگان آموزش کشتی در آن داده می‌شد.

دارنده مدال نقره المپیک در مورد شرایط حال حاضر کشتی گفت: دیدگاه مسئولین ما المپیکی نیست، در صورتی که کشور‌های مانند روسیه، چین و آمریکا شاید فوتبال خوبی نداشته باشند، اما همیشه در المپیک‌ها موفق بوده اند چراکه دیدگاه در این کشور‌ها ورزش محور است.

دارنده مدال طلای جهان با بیان اینکه بودجه کشتی نسبت به افتخاراتش در المپیک عادلانه نیست گفت: در حال حاضر تمام تبلیغات روی فوتبال است، اما به رشته‌هایی که در المپیک صاحب مدال می‌شوند، توجه چندانی نمی‌شود.

وی افزود: باید بودجه در اختیار رشته‌هایی که در المپیک مدال آور هستند مانند، کشتی، وزنه برداری و تکواندو قرار گیرد تا شاهد افتخارآفرینی در المپیک باشیم و در غیر اینصورت نباید انتظار مدال داشته باشیم.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی در پایان صحبت‌های خود گفت: با این بودجه‌ای که در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد چرخاندن آن خیلی هنر می‌خواهد.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست گفت: طرح بسیار خوبی در مورد سند راهبردی ارائه شده و کار بزرگی انجام شده است و به نظر من اکثر موارد مطرح شده در این طرح انجام شدنی است.

وی ادامه داد: هیچ برنامه‌ای صد در صد اجرا نمی‌شود و اگر به برنامه‌های توسعه دولت نیز نگاه کنیم شاید ۴۰ درصد آن عملیاتی شده است.

لارگانی اظهار داشت: اولویت اول فدراسیون در این برنامه باید المپیک باشد، چراکه اگر در المپیک افتخارآفرین باشید خود بود خود قشر جوان به رشته‌ی کشتی روی می‌آورند و از لحاظ تعداد کشتی گیران نیز ارتقاء پیدا خواهیم کرد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: کشتی قدمت بالایی در ایران دارد و قهرمانان بزرگی را به دنیا معرفی کرده هم اکنون نیز در جمع بزرگانی از کشتی قرار دارم و هرچه در توان داشته باشم تلاش خواهم کرد تا از این رشته ملی، مذهبی، سنتی حمایت کنم.

محمدرضا طالقانی نیز در ادامه این جلسه گفت: به نظر من آنچه به جایی نرسد فریاد است، حرف‌های زیادی برای حمایت از کشتی زده ام، اما تا قانون رعایت نشود و نگاه مسئولان ورزشی نباشد، به آن صورت کاری نمی‌توان کرد.

وی تصریح کرد: در یکی از سفرهایم به اروپا بازدیدی از مراکز ورزشی آن‌ها برای خردسالان داشتم، واقعا برایم تعجب آور بود که امکانات آن‌ها بهتر از امکانات تیم‌های ملی ما بود، چراکه نگاه آن نگاه المپیکی است.

رئیس اسبق فدراسیون کشتی اظهار داشت: کشتی پول ندارد، خود هرجا رفتم مجانی کار کردم و ۲۸ سال در جا‌های مختلف خدمت کردم تا رئیس فدراسیون کشتی شدم، اما الان همه می‌خواهند راه را یک شبه طی کنند.

طالقانی در مورد سند راهبردی کشتی گفت: بیش از یکسال کارشناسان روی این طرح کار کرده اند و خود من هم در جریان تدوین آن بوده ام، اما باید بدانیم که اگر قرار باشد این طرح اجرایی شود باید حمایت لازم از آن شده و تمام تلاشمان این باشد که آن را به اجرا در بیاوریم.

وی ادامه داد: بودجه‌ای که در حال حاضر در اختیار کشتی می‌گذارند در حد چند اعزام بین المللی است و کفاف این ورزش را نمی‌دهد، من از آقای لارگانی بعنوان نماینده مجلس می‌خواهم که نگاه نمایندگان در مجلس نگاه ورزشی باشد و اگر بتوانیم نگاه را ورزشی کنیم و حمایت لازم را از کشتی بعمل آوریم این برنامه موفق خواهد شد و از قدیم هم گفته اند هرچقدر پول بدهید آش می‌خورید.

طالقانی با بیان اینکه حسادت یکی از معضل‌هایی است که نمی‌گذارد کار‌ها پیش برود گفت: چند ماه دیگر المپیک است، الان باید تمام حمایت‌ها از تیم‌های اعزامی بعمل بیاید، ما هنوز سهمیه کامل را نیز نگرفته ایم، اما مردم از ما مدال می‌خواهند و این حق آن‌ها است، بیاید در این چند ماه مانده به المپیک یک نگاه ویژه به کشتی داشته باشید، تا شاهد افتخارآفرینی آن در این رویداد مهم بین المللی باشیم.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون نیز در این جلسه گفت: مسئولین دید المپیکی ندارند در حالی که کشتی ورزش المپیکی است و بیشترین مدال ما را در المپیک‌ها بدست آورده، این انصاف نیست که از ورزش‌هایی که در المپیک مدال آور هستند حمایت لازم بعمل نیاید.

وی با بیان اینکه هزینه‌های برگزاری اردو در شرایط قرنطینه بسیار بالاست گفت: حدود ۹۰ نفر کشتی گیر و کادر فنی در اردو‌های ما حضور دارند ضمن اینکه ۱۵ نفر نیز کادر اجرایی از جمله خدمات، آشپزخانه و نگهبانی در اردو حضور دارند، و هزینه ما برای تغذیه و سایر مسائل اردویی بالاست و واقعا در این شرایط دشوار، پرداخت این هزینه کار بسیار طاقت فرسایی است.

رئیس فدراسیون کشتی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم در ایران به کشتی ظلم می‌شود چراکه اکثر رشته‌های ورزشی وارداتی هستند بعنوان مثال تکواندو برای کره است، بسکتبال برای آمریکا و فوتبال برای انگلیس، اما کشتی برای ایران است و هویت ملی ما است، ولی آنطور که باید از آن حمایت نمی‌شود.

در این جلسه علاوه بر سند برنامه راهبردی کشتی جمهوری اسلامی ایران، موارد دیگری از جمله گزارش رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی جام یادگار امام (ره)، اعزام تیم‌های ملی به صربستان و پرداخت بدهی ۳ میلیاردی فدراسیون به اتحادیه جهانی کشتی، افتتاح ساختمان اداری فدراسیون، بازدید‌های استانی رئیس فدراسیون، افزایش حق الزحمه داوران، طرح بیمه مربیان و گزارش آماده سازی تیم‌های ملی کشتی برای حضور در المپیک توکیو به اعضاء ارائه شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۳ دی ۱۳۹۹
موفق باشید در این راه سخت و دشوار انشاالله
آخرین اخبار