۲۰۰ میلیارد تومان برای ارتباطات روستایی لرستان هزینه شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع طرح توسعه خدمات مناطق محروم (USO)، برای توسعه ارتباطات روستایی استان و دستیابی آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات هزینه شده است.

شهاب حیدری،مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان اظهار کرد: در راستای توسعه ارتباطات، دستیابی به شبکه ملی اطلاعات و کاهش شکاف دیجیتالی بین مناطق روستایی و شهری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسبت به ایجاد سایت‌های جدید و همچنین ارتقای فناوری سایت‌ها به نسل‌های پرسرعت‌تر و کیفی‌تر از محل منابع طرح توسعه خدمات مناطق محروم (USO) اقدام کرده است.

حیدری با اشاره به وضعیت مطلوب پوشش تلفن همراه در لرستان گفت: توسعه شبکه تلفن مناطق محروم استان یک اولویت و در این زمینه احداث ۳۵ سایت جدید ارتباطی، تامین پوشش ارتباطی برای ۵۰ روستای دیگر توسط اپراتور‌های تلفن همراه و ارتقای فناوری بیش از ۴۰ روستا از دیگر پروژه‌های در حال اجرا است.

او اضافه کرد: در برخی موارد بتن‌ریزی و نصب دکل نیز انجام گرفته است و سایر این پروژه‌ها نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حیدری تاکید کرد: انتظار می‌رود با اتمام پروژه‌های فیبرنوری و همچنین تکمیل، توسعه و ارتقای سایت‌های ارتباطی طرح توسعه خدمات محروم، تمامی نقاط استان به‌صورت صددرصدی از شبکه‌های ارتباطی بهره‌مند شوند.

او افزود: تاکنون نیز اقدامات مطلوبی برای تحقق دولت الکترونیک در استان از جمله افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و رسیدن به ۱۴۵ درصد در تمام نواحی، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، برقراری پوشش کامل ارتباطی در ۹۸ درصد مناطق، بهره‌مندی ۷۶ درصدی از شبکه پرسرعت اینترنت نسل چهار، پوشش ۹۱ درصدی روستا‌ها از شبکه‌های ارتباطی و تجهیز ۸۲ درصد روستا‌ها به خطوط تلفن ثابت صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با اشاره به اینکه با افزایش قابل توجه استفاده از شبکه‌های اینترنتی، مردم به حجم، سرعت و کیفیت بالاتری نیازمند هستند گفت: در این راستا راه اندازی سایت‌های نسل دوم تا چهارم، افزایش ۵۰ درصدی حجم اینترنت ورودی به استان و واگذاری بیش از ۶۷ هزار پورت اینترنت انجام شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.