با هدف کمک به محیط زیست اصفهان انجام شد:

هم افزایی اتاق بازرگانی با تشکل‌های مردم نهاد

در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان مصوب شد کارگروهی ویژه در راستای بررسی پیشنهادات اجرایی برای کنترل آلودگی هوا تشکیل شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

ایرج حشمتی مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان در این جلسه با ارائه گزارشی از دلایل آلودگی هوای کلانشهر اصفهان اظهار داشت: هزینه هر ایستگاه پالایش هوا در حال حاضر به ۳.۵ میلیارد تومان می‌رسد، این در کنار هزینه ۲۰۰ میلیون تومانی نگهداری در سال است.

حشمتی در ارتباط با ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها عنوان کرد: شاخص کیفیت هوا (AQI) که ارائه می‌شود شامل ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیرمونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار و ذرات معلق است، که این موارد همه آلاینده‌های هوا نیستند، آلاینده‌هایی وجود دارند که امکان شناسایی آن‌ها را با دستگاه‌های فعلی نداریم.

در این جلسه مصوب شد کارگروهی ویژه در راستای بررسی پیشنهادات اجرایی برای کنترل آلودگی هوا با حضور نمایندگان کمیسیون حقوقی و کمیسیون مسؤولیت‌های اجتماعی و تعدادی از اعضای هیئت نمایندگان جهت هم افزایی با تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی و اداره کل محیط زیست استان تشکیل شود.

همچنین مصوب شد، با محوریت اتاق بازرگانی و مشارکت اعضا ءبرای تجهیز دو ایستگاه جدید پایش و رصد آلاینده‌های هوا برای تعیین دقیق‌تر میزان آلودگی هوا اقدام شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار